زائران اربعین به توصیه‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند
کد خبر: 4079478
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

زائران اربعین به توصیه‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به در پیش بودن ایام سفر پیاده‌روی اربعین حسینی، بر اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی زائران اربعین تأکید کرد.

نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 29 مردادماه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با اشاره به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی در استان فارس بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونا، بر اهمیت مشارکت مردم در تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا در شرایط کنونی تأکید کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تکمیل زنجیره واکسیناسیون از سوی مردم گفت: برای شکستن زنجیره انتقال کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شریفی با اشاره به در پیش بودن ایام سفر زائران اربعین حسینی، بر اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی زائران تأکید کرد و افزود: در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر به ویژه کووید۱۹، زائران اربعین حسینی لازم است نسبت به توصیه‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

سیدصادق سیدنعمتیان، مشاور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر نوبت واکسن کرونا در استان فارس گفت: در حال حاضر تزریق واکسن کرونا در فارس به ترتیب به ۹۳ و ۹۱ صدم درصد در نوبت اول، ۸۷ و ۹۸ صدم درصد در نوبت دوم و ۴۹ و ۷۸ و دو صدم درصد در نوبت سوم رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه تزریق واکسن برکت پلاس، افرادی که در نوبت‌های اول یا دوم واکسن‌های غیرفعال سینوفارم، برکت یا فخراوک را تزریق کرده‌اند، می‌توانند برای نوبت یادآور واکسن برکت پلاس دریافت کنند.

بررسی مصوبه‌های نشست پیشین این ستاد، ارائه آخرین گزارش‌ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها، آمار ورودی جدید بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و بررسی دلایل جان‌باختگان کرونا طی روزهای اخیر، دیگر محورهای این نشست بود.

انتهای پیام
captcha