رژیم صهیونیستی به دنبال اخراج اهالی قدس است
کد خبر: 4078915
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
دبیر کل کمیته سلطنتی امور قدس:

رژیم صهیونیستی به دنبال اخراج اهالی قدس است

دبیرکل کمیته سلطنتی امور قدس تأکید کرد؛ هدف از پروژه صیهونیستی تخلیه شهر قدس از مردم آن و جایگزین آن‌ها با شهرک‌نشینان است.

به گزارش ایکنا، به نقل از الدستور، عبدالله توفیق کنعان، دبیرکل کمیته سلطنتی امور قدس تأکید کرد: سیاست اشغالگری اسرائیل در رویکرد نژادپرستانه خود که از نظر قانونی، شرعی و انسانی مردود است، بر کشتار و دستگیری مردم فلسطین و قدس، یورش به مقدسات اسلامی و مسیحی و در رأس آنها مسجد الاقصی، قدس شریف و کلیسای قیامت و ادامه مصادره اموال آن‌ها و  اخراج مبتنی است.

وی گفت: بر جهان و سازمان‌های بین‌المللی پوشیده نیست که پروژه صهیونیستی به دنبال تخلیه شهر قدس از اهالی آن و جایگزینی آن‌ها با شهرک‌نشینان است. این پروژه جامع یهودی‌سازی در حالی اجرایی می‌شود که اسرائیل صدها قطعنامه‌ بین‌المللی، تفاهم‌نامه و معاهده را نادیده گرفته و با کشتن کودکان، زنان و سالمندان و تخریب خانه‌ها از جمله تجاوز چند روز پیش خود به نوار غزه به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

دبیر کل کمیته قدس در ادامه گفت: در برابر استواری و پیوند فلسطین و قدس، وحشی‌گری رژیم اشغالگر و تلاش‌های نافرجام آن برای گسستن اراده، استواری و پیوند اهالی قدس، به عنوان اولین خط دفاع از ملت و مقدسات و کرامت آن، روز به روز بیشتر می‌شود.

وی در پایان گفت: کمیته سلطنتی امور قدس تأکید می‌کند که اردن، مردم و رهبری آن که حافظ تاریخی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس هستند، همچنان از مردم فلسطین و حق آن‌ها در دفاع از سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی خود حمایت و پشتیبانی کرده و از سازمان‌های حقوقی می‌خواهند که تخلفات رژیم صهیونیستی را در دادگاه‌های بین‌المللی دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha