سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان تشکیل شود
کد خبر: 4078906
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
حجت‌الاسلام رئیسی:

سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان تشکیل شود

رئیس جمهور گفت: ضروری است سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان، در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی ستاد ملی جمعیت تشکیل شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دومین جلسه ستاد ملی جمعیت با بیان اینکه جمعیت، یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت کشور محسوب می‌شود، گفت: ضروری است نگرانی‌های ایجاد شده در پایش جمعیت، منجر به اقدامات سریع، جامع و هماهنگ در اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شود.

وی با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها در تحقق مصوبات ستاد ملی جمعیت، اظهار کرد: نتیجه برگزاری چنین جلساتی باید اجرای کامل و دقیق مصوبات در حوزه حمایت از خانواده و جمعیت باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: دستگاه‌هایی که در قانون مسئولیتی به آنان تکلیف شده، باید تلاش کنند وظایف محوله را با جدیت و کامل انجام دهند.

وی با ضروری دانستن توجه ویژه ستاد ملی جمعیت به استان‌هایی که از نظر شاخص‌های مربوط به جمعیت، وضع مناسبی ندارند، بیان کرد: دستگاه‌های مسئول موظف هستند به استان‌هایی که در شاخص‌هایی همچون نرخ باروری، آمار طلاق و پیری جمعیت در معرض خطر قرار دارند، توجه ویژه داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت، پیش‌نیاز تحقق اهداف کشور در این حوزه است، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های جمعیتی در همه استان‌های کشور تاکید کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ضروری است سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان، در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی ستاد ملی جمعیت تشکیل شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه اشکالات احتمالی قانون حمایت از خانواده و جوانی نباید مانع اجرای آن شود، از دستگاه‌های مسئول خواست که این قانون را با جدیت و قوت اجرا کنند.

وی در ادامه به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت مأموریت داد تا در حین اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ابهامات و کاستی‌های احتمالی آن را احصا کرده و ضمن ارائه گزارش به ستاد ملی جمعیت، از راه‌های مقتضی برای برطرف شدن‌ موارد مورد نظر کوشش کند.

انتهای پیام
captcha