قیام امام‌ حسین(ع) الگوی اخلاق مقاومت است
کد خبر: 4078678
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

قیام امام‌ حسین(ع) الگوی اخلاق مقاومت است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه قیام امام‌ حسین(ع) الگوی اخلاق مقاومت برای جریان‌های آزادی‌خواه جهان است، گفت: عاشورا، افقی برای مقاومت و ایستادگی برابر حکومت‌های جبار و ناشایسته ترسیم کرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی معبودیبه گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، شب گذشته، 25 مرداد در آئین افتتاحیه هشتمین دوره یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، گفت: فرهنگ مقاومت الهام گرفته از فرهنگ عاشورا است. درس بزرگ این فرهنگ مقاومت در برابر قدرت‌های سلطه‌گر، مبارزه با فساد و نمود‌های انحراف و دور شده از سنت نبوی است که امروزه هم علاوه بر سطوح فردی و گروهی، در سطح حکومتی و حکمرانی نیز چراغ راه است.

وی با بیان اینکه قیام امام‌ حسین(ع) الگوی اخلاق مقاومت برای جریان‌های آزادی‌خواه جهان است تصریح کرد: ماجرای عاشورا، افقی برای مقاومت و ایستادگی در برابر حکومت‌های جبار و ناشایسته ترسیم کرده است که حتی آزادی‌خواهان غیر‌مسلمان همچون گاندی نیز از آن الگو گرفته‌اند‌.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: فرهنگ مقاومت در اسلام الگو و نمادی بهتر از واقعه‌ی عاشورا سراغ ندارد. قیام اباعبدالله الحسین(ع) نمادی از نفی‌ باطل و نهی طاغوت و نظام مبتنی بر زر و زور و تزویر است. درسی که عاشورا به بشریت داد ایستادگی با تمام وجود در برابر قدرت‌های شیطانی است.

وی گفت: خواسته‌ی مردم و تلاش‌ هر حکومتی، زدودن غبار فساد از دولتمردان و داشتن فضای پاک و شفاف سیاسی است و در این میان، توجه به معنویت به‌طور عام و عاشورا به‌طور خاص به‌عنوان یک عامل دینی قوی، بسیار راهگشا و ضروری است.

معبودی اظهار کرد: در صحنه بین‌المللی، توجه به جنگ نرم در ابعاد نظامی، فرهنگی و اقتصادی آن، بسیار حائز اهمیت است. گفتمان مقاومت در اندیشه رهبر معظم انقلاب، به‌خصوص در بیانیه گام دوم هم متجلی است. ترجمان امروزی ادبیات مقاومت، به‌منزله راهبرد حکمرانی است؛ که برای دستگاه‌های حاکمیتی و رسانه‌ای راهنمای عملی مناسبی محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه در عصر حاضر چگونه می‌توان از فرهنگ عاشورا و قیام سالار شهیدان بهره برد و خوانشی امروزی از درس‌های قیام سیدالشهدا(ع) داشت، باید مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha