حق‌مداری نخستین اصل در میان اصحاب رسانه باشد
کد خبر: 4078373
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

حق‌مداری نخستین اصل در میان اصحاب رسانه باشد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه حق‌مداری، اولین اصلی است که باید در بین اصحاب رسانه مورد تأکید قرار بگیرد، ادامه داد: تکیه بر حق در همه عرصه‌ها باید باشد اما در بین اصحاب رسانه چون وظیفه بزرگی به عهده آنان است اگر رعایت شود، اثر ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود محمودی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود محمودی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس امروز، ۲۴ مردادماه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار سازمان بسیج رسانه سپاه فجر گفت: خداوند همه ابزار رستگاری انسان را برای او فراهم کرده است و هدف از خلقت انسان نیز رسیدن به رستگاری و سعادتمندی است لذا در این بین باید قطعاً اصول و چارچوبی رعایت شود تا انسان به آن برسد.

وی با بیان اینکه اصل اولیه برای رسیدن انسان به رستگاری، بحث خدا محوری او است، اظهار کرد: انسان در همه عرصه‌های زندگی باید بر اساس چارچوب پروردگار باشد که برخی از عرصه‌ها بین همه ما مشترک هستند.

محمودی‌زاده تصریح کرد: اصحاب رسانه مانند همه اقشار اگر بخواهند به رستگاری برسند و بر اساس اصول دین حرکت کنند قطعاً باید چارچوب فعالیتشان در عرصه رسانه، منطبق بر دستورات الهی باشد یعنی اگر خارج از دستورات الهی در عرصه رسانه بخواهند قلم بزنند از مسیر صراط مستقیم جدا می‌شوند لذا در بحث رسانه باید چارچوب فعالیت، چارچوب دین، اوامر و نواهی پروردگار باشد بنابراین می‌توان تفکیکی بین رسانه سکولار غربی و رسانه در جامعه اسلامی قائل شویم.

وی با تصریح اینکه حق‌مداری، اولین اصلی است که باید در بین اصحاب رسانه مورد تأکید قرار بگیرد، ادامه داد: تکیه بر حق در همه عرصه‌ها باید باشد اما در بین اصحاب رسانه چون وظیفه بزرگی به عهده آنان است اگر رعایت شود اثر ویژه‌ای دارد. همچنین به دلیل برد و طیف وسیع و مخاطب زیادی که رسانه‌ها دارند اگر حق‌مداری را به عنوان مهم‌ترین سر فصل خود رعایت نکنند با یک کلام امکان دارد جمعیت وسیعی را به باطل هدایت کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه بحث عدالت و عدم طرفداری از جریان خاص از اصول دیگر برای رسیدن به رستگاری است یعنی محور قلم زدن و ارتباط گیری باید بر مدار عدالت باشد، یادآور شد: رسانه نباید خنثی باشد و باید از محور عدالت دفاع کند.

محمودی‌زاده با یادآوری اینکه اولین کسانی که در بحث رسانه عمل کردند پیامبران الهی بودند و کلمه نبی یعنی کسی که پیام‌رسان است و کار خبرگزاری و رسانه‌ای انجام می‌دهد، اضافه کرد: رعایت تقوا و اصلاح جامعه از جمله دیگر سر فصل‌هایی است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه اگر نگاه هر فردی در مسیر ولایت بود این فرد در مسیر هدایت قرار دارد، گفت: کوچکترین زاویه با ولایت، آغاز انحراف انسان و در نهایت رفتن او به سمت شقاوت و بدبختی است لذا ولایت را به عنوان یکی مؤلفه‌های جدی هدایت و رستگاری بیان می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در پایان با تصریح اینکه مجاهدت سومین نکته برای رسیدن به رستگاری است، اظهار کرد: اصحاب رسانه بالاترین مسئولیت را در این زمان دارند و آن تأکیدی است که مقام معظم رهبری بر  جهاد تبیین دارند که قطعاً بستر جهاد تبیین برای اصحاب رسانه بستر گسترده‌ای است.

انتهای پیام
captcha