ثبت‌نام 85 موکب اربعینی در فارس
کد خبر: 4077789
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

ثبت‌نام 85 موکب اربعینی در فارس

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از ثبت‌نام 85 موکب برای اربعین حسینی تاکنون در این استان خبر داد و گفت: برای این تعداد موکب مجوز صادر شده است.

اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس امروز، 22 مردادماه در همایش ائمه جمعه فارس که با موضوع حماسه اربعین در سالن همایش‌های شهر برگزار شد، گفت: طی آخرین آمارها، تاکنون ۸۵ موکب در استان فارس برای مراسم اربعین امسال ثبت نام کرده‌اند که مجوز برای آن‌ها صادر شده است.

وی با یادآوری اینکه تعدادی از موکب‌ها در سطح کشور، تعدادی در مرز شلمچه و تعدادی هم در عراق مستقر می‌شوند، افزود: 4 موکب در شیراز، ۶ موکب در شلمچه، 5 موکب در نجف اشرف، در بین راه نجف اشرف تا کربلای معلی ۲۴ موکب، ۴۱ موکب در کربلای معلی و ۲ موکب هم در کاظمین و سامرا مستقر می‌شوند و تا چند روز پس از مراسم اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

قاسمی همچنین با بیان اینکه در ورودی و خروجی‌های استان موکب‌ها مستقر و خدمات ارائه خواهند کرد، افزود: ناظر بهداشت و تیم بازرسی در هر موکب حضور خواهند  داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های دیگر این ستاد گفت: کار بازسازی‌ها در عتبات رو به اتمام است و صحن حضرت زهرا (س) در نجف به وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع ساخته شده و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکصد هزار نفر می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی در ۱۶۴ هزار متر مربع نیز ساخته شده و ۹۰ درصد کار بتن آن انجام و ۵۰ درصد کار صحن پیش رفته است، گفت: در ایام اربعین هم از این صحن استفاده خواهد شد.

قاسمی همچنین به ساخت صحن جدیدی در حرم امامین کاظمین اشاره کرد و گفت: صحن امام باقر (ع) در کاظمین نیز توسط استان فارس و چهار استان دیگر ساخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha