استقبال مناسبی از زائران اربعین کشورهای شرقی در فارس صورت گیرد
کد خبر: 4077784
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

استقبال مناسبی از زائران اربعین کشورهای شرقی در فارس صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس به حضور زائران اربعین کشورهای شرقی در ایام اربعین در ایران اشاره کرد و افزود: در ایام اربعین باید یک استقبال مطلوب و محترمانه از کاروان اربعین از کشورهای شرقی در ورودی و خروجی فارس در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 22 مردادماه در همایش ائمه جمعه فارس که با موضوع حماسه اربعین در سالن همایش‌های شهر شیراز برگزار شد، خواستار برگزاری زیارت اربعین در سال جاری باشکوه‌تر و پرتأثیرتر از سال‌های قبل شد و گفت: این کار ابعاد مختلفی دارد که در ستاد اربعین فارس پیگیری شده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف ستاد اربعین در فارس افزود: بخشی از کار این ستاد، فرهنگی است که بعثه مقام معظم رهبری در کشور به عهده دارند و در استان هم حج و زیارت فارس پیگیری می‌کند.

آیت‌الله دژکام به حضور زائران اربعین کشورهای شرقی در ایام اربعین در ایران اشاره کرد و افزود: قبل از ایام کرونا که خدمت کاروان‌ها می‌رسیدیم، چند کاروان از هند و پاکستان داشتیم که در شیراز اسکان موقت داشتند و آستان مطهر شاهچراغ(ع) را زیارت می‌کردند، لذا امسال هم باید یک استقبال مطلوب و محترمانه از کاروان اربعین از کشورهای دیگر در ورودی و خروجی فارس در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: گستره کار اربعین و امام حسین(ع) به گونه‌ای‌ است که نمی‌توانیم بگوییم اگر این کار انجام شده کافی است، هر کاری در برابر امام حسین(ع)، ناقابل و ناقص خواهد بود.

امام جمعه شیراز بر ضرورت توجه به مسئله فطرت در زیارت اربعین تأکید کرد و گفت: دل مردم به سمت حرکت عظیم اربعینی می‌رود و جمعیتی میلیونی مدیریت می‌شود، تنها یک علت و عامل دارد و آن اینکه این زیارت ندای فطرت است. اگر از مسیر فطرت فاصله بگیریم، خدمتی به مسیر اربعین نخواهیم کرد.

وی از مبلغان دینی خواست تا بدین نکات توجه ویژه داشته باشند و سپس افزود: اگر مبلغان از چارچوب خارج شوند، مسلما در خدمت فرهنگ عاشورا و انقلاب نخواهند بود.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد:  وقتی ٢٠ میلیون نفر از ملیت‌های مختلف در حماسه اربعین حضور پیدا می‌کنند، به نوعی کار برای مبلغان، مبلغات و مواکب که در مقام میهمانداری هستند، سنگین می‌شود.

انتهای پیام
captcha