«حافظ و رود جادو» در شیراز رونمایی می‌شود
کد خبر: 4077704
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

«حافظ و رود جادو» در شیراز رونمایی می‌شود

مرکز حافظ‌ شناسی، آیین رونمایی و نقد کتاب «حافظ و رود جادو» را در شیراز برگزار می‌کند.

رونمایی و نقد کتاب «حافظ و رود جادو»، مرکز حافظ شناسیبه گزارش ایکنا از فارس، آیین رونمایی و نقد کتاب «حافظ و رود جادو» اثر فرزام پروا،‌ در سیصد و چهل‌ و نهمین نشست علمی حافظانه مرکز حافظ‌شناسی شیراز برگزار خواهد شد. این نشست به‌صورت حضوری، دوشنبه، 24 مردادماه، ساعت ۱۸:۳۰ در سالن غزل تالار حافظ ویژه عموم علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

مسعود حسین‌چاری،‌ استاد روان‌شناسی دانشگاه شیراز، جلیل اعتماد، پژوهشگر پسادکتری روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و منصور پایمرد، حافظ‌پژوه، به بررسی و نقد کتاب حافظ و رود جادو خواهند پرداخت و نویسنده‌ کتاب نیز در این برنامه حضور خواهد داشت.

پروا در کتاب حافظ و رود جادو با رویکردی روانکاوانه به بررسی غزلیات حافظ پرداخته است و این کتاب با مقدمه‌ استاد بهاءالدین خرمشاهی، حافظ‌شناس برجسته، به‌همت نشر نگاه منتشر شده است.

استاد خرمشاهی در وصف حافظ و رود جادو گفته است: «در یک کلام این کتاب به روان‌کاوی حافظ و روان‌کاوی‌های حافظ در اشعارش می‌پردازد و باب نویی در حافظ‌پژوهی عصر جدید گشوده است. سالیان سال بود که کتابی درباره‌ اندیشه و هنر و در واقع شعر و شخصیت حافظ، به این ژرفی و حتی شگرفی نخوانده بودم.»

سیصد و چهل‌ و نهمین نشست علمی مرکز حافظ‌ شناسی ـ کرسی پژوهشی حافظ، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha