ثبت‌نام بیش از ۱۲ هزار زائر حسینی چهارمحال‌وبختیاری در سامانه «سماح»
کد خبر: 4077703
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

ثبت‌نام بیش از ۱۲ هزار زائر حسینی چهارمحال‌وبختیاری در سامانه «سماح»

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت‌نام در سامانه «سماح» به نشانی samah.haj.ir است، گفت: تا کنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از استان در سامانه سماح پیش ثبت‌نام کرده‌اند.

پیاده روی اربعین

یوسف آقابزرگی، مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 12 هزار و 500 نفر از استان در سامانه «سماح» پیش ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت‌نام در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir است که پیش ثبت‌نام در این سامانه همچنان ادامه دارد و زمان مراجعه افراد برای قطعی کردن ثبت‌نام خود در سامانه اعلام خواهد شد.

وی با ذکر اینکه امکان ثبت‌نام به صورت فردی و گروهی در سامانه وجود دارد، افزود: افرادی که قصد دارند به صورت گروهی عازم سفر اربعین شوند، در مرحله پیش ثبت‌نام نیز به صورت گروهی و با معرفی یک نفر به‌عنوان سرگروه می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

آقابزرگی بیان کرد: حج و زیارت امکان اعزام زائران در قالب کاروان را ندارد زیرا امکان پیش‌بینی مکان اسکان و هزینه‌های ایاب و ذهاب و تغذیه وجود ندارد، لذا افراد در صورت تمایل می‌توانند به صورت گروهی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان تأکید کرد: تزریق دو دز واکسن از شرایط اصلی اعزام زائران است و در صورتی که شش ماه از تزریق دز دوم گذشته باشد، زائر باید دز سوم را نیز پیش از اعزام دریافت کند.

آقابزرگی گفت: زائران استان ما از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند که زیرساخت‌های ستاد اربعین استان در این مرز مهیاست و هم‌استانی‌ها صرفاً از این مرز اعزام می‌شوند و باز می‌گردند.

انتهای پیام
captcha