آموزش هیئت امنای موقوفات فارس
کد خبر: 4077698
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

آموزش هیئت امنای موقوفات فارس

معاون مدیریت منابع و پشتیبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از آغاز کارگاه آموزشی ـ توجیهی هیئت امنای موقوفات این استان از امروز خبر داد.

کارگاه آموزشی، هیئات امنای بقاع متبرکه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمید صفری، معاون مدیریت منابع و پشتیبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس امروز، 22 مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: به‌کارگیری امنا برای موقوفات و شکل‌گیری هیئت امنا موقوفات با هدف توانمندسازی موقوفات و ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح کشور صورت می‌پذیرد و به همین منظور در استان فارس تاکنون حکم تعداد 70 نفر از امنای موقوفات فارس با تأیید و نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صادر شده است و در سال جاری نیز تعداد دیگری از اعضای هیئت امنا موقوفات منصوب می‌شوند.

وی افزود: کارگاه آموزشی ـ توجیهی هیئت امنای موقوفات فارس به‌مدت سه روز در شهر شیراز دایر خواهد بود و شرکت‌کنندگان طی این مدت آموزش‌های لازم و تخصصی در حوزه‌های اوقافی، ثبتی، حقوقی و قوانین و مقررات وقف را فرا خواهند گرفت.

صفری با اشاره به وظایف و مأموریت‌های هیئت امنای موقوفات گفت: حفظ، صیانت و حراست از موقوفات و همچنین احیای موقوفات و تلاش برای بهره‌وری اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات از جمله اهداف اصلی امنای موقوفات است و این افراد به‌عنوان بازوان توانمند موقوفات متصرفی با ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان فارس همکاری خواهند کرد.

معاون مدیریت منابع و پشتیبانی اداره‌کل اوقاف فارس کارگاه آموزشی هیئت امنا موقوفات فارس را ۳۰ ساعت آموزشی دانست و اظهار کرد: در این دوره فراگیران همچنین با مباحث و ملاحظات تخصصی در حوزه فرایندهای سرمایه‌گذاری موقوفات، قوانین امور مالیاتی، آیین‌نامه‌ها، مقررات و فرآیندهای امور ثبتی موقوفات به‌صورت تخصصی و جامع آشنا خواهند شد.

صفری تأکید کرد: از آنجا که این دوره آموزشی به‌صورت کارگاهی برگزار می‌شود هر یک از اعضای هیئت امنا موقوفات با سامانه جامع موقوفات نیز آشنا و از نزدیک با بخش‌های تخصصی و مختلف این سامانه کار خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha