خبرنگاران خنثی‌کننده حملات رسانه‌ای دشمنان هستند
کد خبر: 4077378
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

خبرنگاران خنثی‌کننده حملات رسانه‌ای دشمنان هستند

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه خبرنگاران در میدان نبرد با رسانه‌های دشمن در خط مقدم قرار دارند، گفت: خنثی‌کننده حملات دشمنان در جنگ رسانه‌ای خبرنگاران هستند که به خوبی هم نقش خود را ایفا می‌کنند.

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس امروز، 19 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدم ایام سوگ حسینی، با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) نقش و اثرگذاری در زندگی ما دارد که از هر نقشی بالاتر است، از خبرنگاران خواست تا تاریخ دقیق این قیام را مطالعه و به خوبی برای مردم تبیین کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر چیزی که درباره زندگی می‌خواهیم بدانیم در قیام امام حسین(ع) وجود دارد که می‌توان از آن الگوبرداری کرد، افزود: قیام امام حسین(ع) سرشار از نکات و درس‌های سبک زندگی اسلامی است که در ابعاد مختلف عبودیت، وفاداری، اخلاص، ولایت‌پذیری، دوست داشتن و حتی نفرت داشتن نیز درس‌های فراوانی دارد. به عنوان مثال تمام صحنه کربلا را اگر به خوبی مشاهده کنیم، حتی یک بی‌اخلاقی از امام حسین(ع) و یارانش مشاهده نمی‌کنیم و این یک الگو برای همگان که از سیره امام و یارانش در زندگی پیروی کنیم.

حبیبی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن ایام بزرگداشت خبرنگار اشاره کرد و گفت: اگر کمی انصاف به خرج دهیم، هر سازمان و اداره‌ای که دارای روز بزرگداشتی است، روز آن سازمان هم روز خبرنگار است. به عنوان مثال هفته ناجا حتماً با پیوست خبرنگار ارزش پیدا می‌کند ولی به دلیل اینکه یک روز را به فقط به خاطر خبرنگاران در نظر گرفته باشند، سالرروز شهادت صارمی را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کردند.

رئیس پلیس فارس احساس امنیت در جامعه را به خاطر کار خبرنگاران دانست و افزود: 80 درصد این احساس امنیت به دلیل فعالیت‌های خبرنگاران است. احساس امنیت با دستگیری یک قاتل و روان‌سازی ترافیک و غیره انجام نمی‌شود و زمانی این اثر در بین مردم نشان می‌دهد که بهترین مهندسی را داشته باشیم و به همین نسبت هم دشمن از این ظرفیت برای ناامن جلوه دادن و ترویج بداخلاقی‌ها در جامعه استفاده می‌کند و با بزرگنمایی موضوعات عادی اجتماعی یا دروغ‌پردازی و سناریوسازی به دنبال از بین بردن احساس امنیت در میان مردم جامعه ماست.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در میدان نبرد با رسانه‌های دشمن در خط مقدم قرار دارند، گفت: خنثی‌کننده حملات دشمنان در جنگ رسانه‌ای خبرنگاران هستند که به خوبی هم نقش خود را ایفا می‌کنند و جای قدردانی دارد.

حبیبی با ذکر این نکته که تمام رسانه‌ها برای پلیس محترم هستند، افزود: در سه سال گذشته مرکز اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس فارس رتبه برتر در سطح کشور را کسب کرده است آن هم فقط به خاطر رسانه‌هاست.

فرمانده انتظامی فارس در عین حال از خبرنگاران خواست تا نگاهشان در انعکاس اخبار این باشد که احساس آرامش به مردم القا شود زیرا مردم نیاز به آرامش و زندگی خوب دارند و این نیاز آنان قابل احترام است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران اخبار و اطلاعاتی که در رابطه با امنیت و پلیس باشد، به ما اطلاع دهند، گفت: به همه معاونان اعلام کردیم که حتما اخبار خبرنگاران را به صورت ویژه بررسی کرده و اقدام کنند.

حبیبی در ادامه سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص گشت ارشاد و امنیت اخلاقی گفت: دشمن هر روز دنبال بهانه می‌گردد تا برخی از مسائل را بزرگنمایی کرده و مردم را اذیت کند. امنیت اخلاقی یک قانون در کشور ماست و چیز جدیدی نیست و همیشه بوده است. حریم شخصی افراد همیشه محفوظ است اما حرفمان این است کسی که در خیابان می‌آید اگر روسری در می‌آورد و یا لباس آنچنانی می‌پوشد، خلاف قانون انجام داده است که در گام نخست ما ابتدا به صورت لسانی تذکر می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه دختری که در شهر حتی با ظاهر نامناسب می‌گردد، دختر ماست و همچنین برای پسران نیز چنین است و ما به عنوان دشمن به دختران و پسران جامعه خود نگاه نمی‌کنیم، گفت: در امنیت اخلاقی فضای بسیار زیبایی درست کردیم تا مشاوران ما به خوبی افرادی که به این قسمت ارجاع داده می‌شوند را ارشاد کنند.

فرمانده انتظامی فارس تأکید کرد: گر خانم یا آقایی قانون را از نظر پوشش زیرپا گذاشته است و به او گفتند رعایت کنید، رعایت کرد به هیچ عنوان آن‌ها را تعقیب  نخواهیم کرد اما کسی که کار به قانون ندارد و لجاجت می‌کند حتماً پیگیری شده و با او برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha