نصرالله: ایران به رهبری امام خامنه‌ای سردمدار اسلام نیرومند باقی خواهد ماند
کد خبر: 4077061
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

نصرالله: ایران به رهبری امام خامنه‌ای سردمدار اسلام نیرومند باقی خواهد ماند

دبیر کل حزب‌الله لبنان در راهپیمایی عاشورایی امروز ضمن نکوداشت مقام شهدای مقاومت اسلامی در نقاط مخلتف منطقه طی سخنانی گفت: ایران به رهبری امام خامنه‌ای سردمدار اسلام نیرومند باقی خواهد ماند. در این عاشورای حسینی از محور مقاومت، قاسم سلیمانی و برادرش ابو مهدی المهندس نیز یاد می‌کنیم.

سید حسن نصرالله در راهپیمایی عاشورا در لبنان

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود گفت: ما در این میدان گردهم آمده‌ایم تا با رسول خدا(ص) و اهل‌ بیتش(ع) و با سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) تجدیدمیثاق کنیم. یا اباعبدالله بار دیگر مخلصانه عهد خود را تجدید می‌کنیم و در این راه از هیچ فداکاری و ایثاری دریغ نخواهیم کرد. آن‌گونه که در 40 سال گذشته در تمام عرصه‌ها و در برابر هر چالشی گفته‌ایم: لبیک یا حسین(ع).
وی در ادامه با عزاداران نیجریه‌ای که در مراسم عاشورای امسال مورد حمله قرار گرفتند و همچنین شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور ابراز همدردی کرد و به آنها تسلیت گفت.

اعلام همبستگی حزب الله با مقاومت فلسطین

سیدحسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: در این عاشورای حسینی، شهدا و رزمندگان مقاومت فلسطین را گرامی می‌داریم که با مقاومتی اسطوره‌ای در برابر متجاوزان ایستاده‌اند و بار دیگر همانند چهل سال گذشته همبستگی خود را با مقاومت فلسطین و تعهد خود به آرمان فلسطین را تجدید می‌کنیم و همیشه در خط مقدم مبارزه برای این آرمان هستیم.

وی در ادامه گفت: زشت‌ترین سازشکاران رژیم بحرین است که اجازه برافراشتن پرچم امام حسین(ع) را نمی‌دهد حال آنکه اجازه برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در این کشور را داده است.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: بر ایستادگی خود در کنار مردم مجاهد یمن که چند سال است تحت محاصره بوده و برای دفاع از عزت و وطن خود در حال جنگ با اشغالگران هستند، نیز تأکید می‌کنیم. این مردم خستگی‌ناپذیر با وجود محاصره و رنج فراوان همواره در میدان‌های نبرد حاضر هستند. به گفته وی مردم یمن نمود واقعی مقاومت، سربلندی، پیروزی خون بر شمشیر و جلوه راستین کربلا و سید الشهدا هستند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه افزود: امیدواریم عزیزان در سرزمین مقدس عراق بتوانند با دوراندیشی برای نجات کشور خود اقدام کنند.

تحریم‌های سوریه برداشته شود

وی درباره سوریه نیز تصریح کرد: سوریه جنگی جهانی را پشت سر گذاشت اما اکنون در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحریم‌هاست و این تحریم‌ها باید برداشته شود.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: ایران به رهبری امام خامنه‌ای سردمدار اسلام نیرومند باقی خواهد ماند. در این عاشورای حسینی از محور مقاومت، قاسم سلیمانی و برادرش ابو مهدی المهندس نیز یاد می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود در زمینه وضعیت لبنان سخن گفت و تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌ در لبنان در دستان خود ما و نه دیگران قرار دارد. ما مردم لبنان در چهل سال گذشته با محاصره، جنگ و ترور درگیر بوده‌ایم و به دنبال آینده‌ای پر امید برای مردم خود خواهیم بود. ما برای لبنانی آزاد، عزتمند که در حفظ حاکمیت و عزت خود توانمند است، منابع طبیعی استخراج خواهیم کرد و برای ایجاد لبنانی قوی تلاش خواهیم کرد که هر دستی را که به سمت منابع طبیعی و خاک آن دراز می‌شود، قطع خواهد کرد.

حزب الله به هرگونه دست‌درازی به لبنان پاسخ خواهد داد

وی در ادامه تأکید کرد: هر دستی که به سوی منابع لبنان دراز شود، قطع خواهد شد همان‌طور که دستی که به سوی خاک این کشور دراز شد، قطع شد. انتظار می‌رود که مقامات لبنان درد و رنج مردم این کشور را درک کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره مسئله نفت و مرزهای دریایی نیز تصریح کرد: ما در انتظار پاسخی هستیم که به خواسته‌های لبنان داده خواهد شد، اما در این عاشورا به شما می‌گویم، باید آماده هرگونه احتمالی باشیم. وی درباره تشکیل دولت نیز گفت: ما به دنبال تشکیل دولتی واقعی با اختیارات کامل هستیم که مسئولیت‌پذیر باشد.

سیدحسن نصرالله خطاب به دشمن هشدار داد: لبنان و مردم این کشور دیگر غارت منابع خود را برنمی‌تابند و ما آماده تمام احتمال‌ها هستیم. ما در جنگ غزه پیام‌های مورد نظر را دریافت کردیم و شاهد پایداری غزه بودیم؛ اما حساب ما در لبنان با شما چیز دیگری است. مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است. هر گونه تعرض به هر فردی در لبنان بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: امروز رسالت ما این است که یادآور شویم ما دوستداران، عاشقان و یاران آن امامی هستیم که در چنین روزی ایستاد و گفت: «أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» (آگاه باشید که فرومایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دوراهی شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات که ذلّت را بپذیریم). دشمن باید بداند که چه کسی در جبهه مقابل ایستاده است و لبنان مقاومتی دارد که ثابت کرده است، آن ارتشی به ظاهر شکست‌ناپذیر را شکست می‌دهد.

سیدحسن نصرالله در پایان تأکید کرد: نمی‌گذاریم ثروت ما غارت شود و اجازه نقض حاکمیت و تحمیل خواسته دیگری بر خود را نخواهیم پذیرفت.

انتهای پیام
captcha