کودکان باید چراغ حسینیه‌ها را روشن نگه‌دارند + عکس
کد خبر: 4076722
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

کودکان باید چراغ حسینیه‌ها را روشن نگه‌دارند + عکس

مدیر هیئت خادمین‌الرضا(ع) رشت گفت: باید از حق و وقت کودکان در ویژه‌برنامه‌های محرم بیشتر استفاده کنیم زیرا آنهایی که باید چراغ حسینیه‌ها را روشن نگه‌دارند همین کودکان هستند.

کودکان باید چراغ حسینیه‌ها را روشن نگه دارند

ماه محرم و آیین‌های عاشورایی بهترین فرصت برای ترویج و تقویت آموزه‌های دینی و فلسفه عاشوراست؛ درس‌های بزرگی مانند ایثار، ولایتمداری و امر به معروف و نهی از منکر از مفاهیم مهم عاشورا بوده و باید به نسل‌های بعد که علم‌داران آیین‌های عاشورایی هستند، منتقل شود.

آشناکردن کودکان با ماه محرم و آیین‌های عاشورایی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، اینکه بدانیم چگونه عمل کنیم تا در فرزندان‌مان بذر محبتی که به صورت فطری وجود دارد به درستی آبیاری شود. اولین نکته این است که آنها را با این بزرگان آشنا کنیم فرزندی می‌تواند عاشورایی باشد که از همان ابتدا با زبان کودکانه و در حد فهم خودش با فلسفه و درس‌های عاشورا آشنا شود زیرا محبت اگر بر پایه شناخت نباشد، عمق چندانی نمی‌گیرد و نمی‌تواند تاثیر ماندگاری در زندگی فرد داشته باشد.

هیئت خادمین‌الرضا(ع) رشت با راه‌اندازی حسینیه کودکان، به دنبال آموزش سبک زندگی اسلامی و آشنایی با فلسفه عاشورا در قالب بازی‌های کودکانه است.

اسحاق معبودمژدهی، مدیر هیئت خادمین‌الرضا(ع) رشت در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه شب‌های محرم فرصت مغتنمی است تا بهتر بتوانیم کودکان را با فلسفه قیام عاشورا آشنا کنیم، اظهار کرد: در کنار ویژه‌برنامه‌هایی نظیر سخنرانی و مداحی که در ایام محرم برای خانواده‌ها برگزار می‌شود بخشی را به عنوان «حسینیه کودکان» در نظر گرفته‌ایم که کودکان و نوجوانان توسط مربیان دوره دیده با زبان کودکانه با فرهنگ غنی عاشورا آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در حسینیه کودک تلاش می‌کنیم درس‌های مکتب عاشورا و عدالت طلبی را با زبان کودکانه انتقال دهیم، افزود: باید از حق و وقت کودکان در ویژه‌برنامه‌های محرم بیشتر استفاده کنیم زیرا آنهایی که باید چراغ حسینیه‌ها را روشن نگهدارند همین کودکان هستند.

معبودمژدهی با اشاره به اینکه دختران 4 تا 8 سال و پسران 4 تا 6 سال می‌توانند از ویژه‌برنامه‌های حسینیه کودکان بهره‌مند شوند، گفت: در حسینیه کودکان آموزه‌های دینی و فلسفه عاشورا در قالب قصه‌گویی، بازی، نقاشی، ساختن کاردستی، مداحی و راه‌اندازی هیات عزاداری و ... به آنان انتقال داده می‌شود؛ حتی فضا سازی محیطی حسینیه نظیر کاردستی درخت نخل و آماده سازی پرچم ماه محرم در طرح‌های مختلف توسط دختران نونهال عضو انجام شده است.

عاشورا و عزای سیدالشهدا پیر و جوان و کودک نمی‌شناسد، بلکه از کودک 4 ساله تا فرد 80 ساله همه تا پای جان می‌ایستند تا عَلم بر زمین نماند.

انتهای پیام
captcha