پیروزی غزه را به تمام حامیان مقاومت هدیه می‌کنیم
کد خبر: 4076712
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۸
دبیر کل جهاد اسلامی:

پیروزی غزه را به تمام حامیان مقاومت هدیه می‌کنیم

دبیر کل جهاد اسلامی با بیان اینکه آتش‌بس در غزه با اعمال شروط مقاومت ایجاد شده است، گفت: این دستاورد تاریخی پیروزی غزه را به تمام ملت‌های حامی مقاومت هدیه می‌کنیم.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشستی خبری درباره آتش‌بس در غزه گفت: مقاومت فلسطین یک دستاورد تاریخی را در رویارویی با دشمن اسرائیلی ثبت کرد.
وی افزود: هدف جنبش جهاد اسلامی اتحاد میدان‌ها و اتحاد ملت فلسطین و رزمندگان آن و دفاع از ملت است.
النخاله گفت: این دشمن بود که با زور به دنبال دستیابی به توافق آتش‌بس بود در حالی که ما شرط گذاشتیم السعدی و عواوده(دو نفر از رهبران جهاد اسلامی) باید آزاد شوند.
وی افزود: ما این پیروزی را به همه ملت‌هایی که در کنار ملت فلسطین بودند، هدیه می‌کنیم.


او با بیان اینکه رژیم اشغالگر نتوانست هیچ شرطی را بر ما تحمیل کند، گفت: رژیم اشغالگر زیر فشار مقاومت بود و آزادی خلیل العواوده و شیخ بسام السعدی را بر آن تحمیل کردیم.


دبیر کل جهاد اسلامی درباره حملات راکتی مقاومت طی این سه روز گفت: 58 شهرک‌ صهیونیست‌نشین در یک لحظه زیر باران موشک‌های گروهان‌های قدس بود.


 
النخاله گفت: جنبش جهاد اسلامی ثابت، قوی و مقتدرتر از هر زمان دیگری است و شما دیدید که سرایا القدس چگونه دستاوردهای بزرگی را ثبت کرد.
 
جنبش جهاد اسلامی و مصر شامگاه یکشنبه، 17 مرداد از حصول توافق برای ایجاد آتش‌بس در غزه از ساعت یازده و نیم یکشنبه شب به وقت محلی خبر داد.


سخنگوی حماس هم در واکنش به خبر آتش‌بس تأکید کرد: این دور درگیری این معادله را تثبیت کرد که هیچ تجاوز و اشغالگری بی‌هزینه نخواهد بود.
وزارت خارجه مصر هم ضمن تأکید بر لزوم پایبندی طرفین به آتش‌بس یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای با بیان اینکه از روز اول برای توقف درگیری تلاش کرده است، گفت: به دنبال ترور الجعبری تماس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فشرده‌ای برای پایان یافتن تنش‌ها جریان یافت.
او تصریح کرد: قطر با صدور دو بیانیه جداگانه تجاوز اسرائیل به غزه و یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی را محکوم کرده بود.
رژیم صهیونیستی در تجاوز خود به رژیم صهیونیستی که از شامگاه جمعه گذشته آغاز شده بود 43 فلسطینی از جمله 15 کودک و چهار زن را به شهادت رسانده و 311 نفر دیگر را زخمی کرد.
در حمله شامگاه یکشنبه هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منزل یک خانواده در شرق البریج در مرکز نوار غزه چهار عضو یک خانواده از جمله پدر و سه فرزندش به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha