فرهنگ عاشورایی فرهنگ تمدن‌ساز و تحول آفرین است
کد خبر: 4076674
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
معاون فرهنگی تبلیغات گلستان:

فرهنگ عاشورایی فرهنگ تمدن‌ساز و تحول آفرین است

معاون فرهنگی تبلیغات گلستان با بیان‌اینکه در قیام سیدالشهدا روح استکبارستیزی، مجاهدت، ایثار و خودگذشتگی موج می‌زند، تصریح کرد: عاشورا و محرم رمز جاودانگی اسلام ناب و فرهنگ عاشورایی فرهنگ تمدن‌ساز و تحول آفرین است.

حجت الاسلام دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان

حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: عاشورا و محرم رمز جاودانگی اسلام ناب و فرهنگ عاشورایی فرهنگ تمدن‌ساز و تحول آفرین است.

معاون فرهنگی تبلیغات گلستان گفت: در قیام سیدالشهدا روح استکبارستیزی، مجاهدت، ایثار و خودگذشتگی، ولایتمداری ایستادگی و شهادت طلبی موج می‌زند و درس‌هایی را برای بشریت دارد که انسان با عمل به این آموزه‌ها به سعادت خواهد رسید، لذا از این منظر یکی از مهم‌ترین تحول تمدن نوین اسلامی در عصر حاضر است.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان‌اینکه انقلاب اسلامی ریشه در مکتب عاشورا دارد، تصریح کرد: مبارزه با ظلم و ستمکاران زمان در وجود انسان‌ها نهادینه شده و این فرهنگ از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن در سرشت ملت ایران بوده، لذا فرهنگ عاشورا ایستادگی در برابر ظلم و ستم بوده و انقلاب هم با تاسی از همین فرهنگ در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد.

حجت‌الاسلام دیلمی بیان کرد: در استان بیش از ۱۶۰۰ هیات مذهبی و ۱۵۰ مرکز قرآنی و ۸۰ کانون فرهنگی و تبلیغی وجود دارد و همچنین ۸۰۰ مبلغ و مبلغه از اول محرم در راستای بسط فرهنگ عاشورایی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات گلستان با بیان‌اینکه در استان گلستان در روز عاشورا مراسم مختلفی از جمله دسته روی و تعزیه در شهرستان‌ها و روستاها برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که تدوین شده برپایی اقامه نماز ظهر عاشورا با تاسی از قیام عاشورا با همت هیات مذهبی و تشکل‌های دینی در گرگان مرکز استان در چهارراه میدان و در شهرستان‌ها و روستاها در میادین و مصلی ها برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
captcha