شیرخوارگان حسینی فارس گردهم آمدند
کد خبر: 4076021
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

شیرخوارگان حسینی فارس گردهم آمدند

همزمان با سراسر کشور و نقاط مختلف دنیا، در اولین جمعه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در ۶۵۰ نقطه استان فارس در حال برگزاری است.

شیرخوارگان حسینی، حرم شاهچراغبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سراسر کشور و نقاط مختلف دنیا، در اولین جمعه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در 650 نقطه استان فارس امروز، 14 مردادماه در حال برگزاری است.

در استان فارس این مراسم معنوی با مرکزیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شده است گرچه در همین شهر شیراز هم در نقاط دیگری این مراسم برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت 8 صبح آغاز شد و در ساعت 10 نیز به صورت همزمان با نقاط مختلف دنیا، نذرنامه جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با حضور حداکثری مادران و شیرخوارگان حسینی قرائت شد.

شاهرخ صبوری، رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: حضرت علی اصغر(ع) سند اصلی حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) است که باید تلاش شود تا این سند به خوبی حفظ و به نسل آینده منتقل شود به همین دلیل مراسم شیرخوارگان حسینی هر ساله در اولین جمعه محرم برگزار می‌شود.

وی با تصریح اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی در سال‌جاری در 45 کشور در 5 قاره دنیا و 7 هزار و 500 نقطه ایران اسلامی در حال برگزاری است، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در استان فارس با مرکزیت سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شده است که این مراسم نیز به صورت مستقیم از شبکه فارس پخش شد.

صبوری تصریح کرد: برای برگزاری این مراسم حداقل از یک ماه پیش تدارکات و برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و با مشارکت خیران توانستیم 100 هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی را آماده کرده و در میان هیئات مذهبی شهرستان‌های استان فارس توزیع کنیم.

وی در پایان از مادران خواست تا کودکان خود را در سامانه شیرخوارگان به شماره ۳۰۰۰۸۰۰۲۳۳ ثبت نام کنند و یا در کانال اینستاگرام سربازان در گهواره عکس فرزندان خود را با لباس شیرخوارگان ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha