اشتباه نظام تعلیم و تربیت، عدم توجه به آموزش‌های مهارت‌محور است
کد خبر: 4075855
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

اشتباه نظام تعلیم و تربیت، عدم توجه به آموزش‌های مهارت‌محور است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های اشتباه آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: لشکر بیکاران امروز کشور، نتیجه آموزش‌هایی است که مهارت محور نبوده است.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، 13 مردادماه در بازدید از دانشگاه فنی و حرفه‌ای شیراز بر ضرورت تقویت آموزش‌های مهارتی در نظام تعلیم و تربیت کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه مهارت محوری در سیستم آموزشی که یک اولویت است، مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بعضاً دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند که کارساز نیست، گفت: در نظام آموزش و پرورش هم توجه به مهارت‌های فنی آن گونه که باید باشد، نیست و همین مسئله یک آسیب بزرگ است.

عزیزی با اشاره به مشکلات نبود اشتغال برای فارغ‌التحصیلان گفت: امروز که همگان از بیکاری جوانان می‌نالند از این نکته غافل هستند که بخش اعظم این بیکاری نتیجه عدم توجه به مهارت‌های فنی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز، بر حمایت از این دانشگاه مهارت‌محور تاکید کرد و گفت: عزم دولت و مجلس حمایت از مهارت‌ورزی به ویژه در مراکز فنی و حرفه‌ای است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان این بازدید برای تامین بخشی از منابع مالی جهت تکمیل خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز قول مساعد داد.

انتهای پیام
captcha