جهاددانشگاهی سمبل فعالیت‌های اندیشه‌ورز در حوزه زنان و خانواده است
کد خبر: 4075742
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
فاطمه محمدبیگی:

جهاددانشگاهی سمبل فعالیت‌های اندیشه‌ورز در حوزه زنان و خانواده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اندیشکده بانوان جهاددانشگاهی را سمبل فعالیت‌های اندیشه‌ورز در حوزه زنان و خانواده دانست و گفت: دولت‌ها و مجلس باید اهمیت ویژه‌ای برای جهاددانشگاهی قائل باشند.

فاطمه محمدبیگیفاطمه محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به اینکه جهاددانشگاهی با توجه به رشدی که طی این سال‌ها داشته، چگونه می‌تواند مجلس شورای اسلامی را در رابطه با رفع دغدغه‌های جامعه بانوان کشور و نیز سیاست‌های جمعیتی کشور همراهی کند، گفت: ابتدا سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی را تبریک عرض کرده و یاد شهید کاظمی آشتیانی را که استاد حوزه دانش‌بنیان و زیست‌فن‌آوری بودند را گرامی می‌دارم. یاد آن مرحوم پررهرو و گرامی باد.

وی افزود: به توفیق الهی ارتباط ما با جهاددانشگاهی از ایام گذشته خوب بوده است و به نوعی خود را دانش‌آموخته جهاد می‌دانیم؛ چراکه در پروژه‌های متعددی با جهاد همکاری داشته و سال‌ها به عنوان مدرس در جهاددانشگاهی واحد قزوین چه در حوزه طب سنتی و چه در حوزه دانش خانواده و جمعیت تدریس داشتم.

محمدبیگی ادامه داد: در حوزه رشته‌های مهارتی که از بخش‌های جهاددانشگاهی است نیز فعالیت‌‎های ویژه‌ای که با مؤسسه رویان و مراکز ناباروری جهاد داشتم. بنده جزء معدود نمایندگانی بودم که از بودجه ویژه نمایندگان مبلغ قابل توجهی را به بحث تجهیز، راه‌اندازی و احداث مرکز غربالگری سلامت زنان در استان قزوین اختصاص دادم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد دارم که جهاد به عنوان یک نهاد نوآور، دانش‌بنیان، پبشرو و پرچم‌دار در عرصه‌های نوآورانه و فن‌آورانه بوده و خلأهای دانش‌بنیان را پر می‌کند. نام این نهاد نیز به معنای واقعی جهاد است. جهادانشگاهی با فرآیندهای جهادی و گذر از بروکراسی اداری ثابت کرده که در برخی مقاطع همگام با رده‌های علمی جهانی و در لبه مرز دانش حرکت می‌کند. لذا جهاددانشگاهی باید تقویت شده و ساختار آن نیز تحکیم پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها و مجلس باید اهمیت ویژه‌ای برای جهاددانشگاهی قائل باشند، اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی هم در سنوات بودجه‌ای، هم در قانون بودجه سالانه و هم در قانون حمایت از خانواده و جمعیت وظایفی را به عهده جهاددانشگاهی گذاشته‌ایم. از جمله اینکه جهاد را موظف کردیم که در مراکز سطح 2 و سطح 3 درمان ناباروری به صورت فعال حضور پیدا کند و در تجهیز، راه‌اندازی و فعالیت در این مراکز نقش ویژه خود را ایفا کند. البته این برنامه‌ها منبعث از فعالیت‌های گذشته جهاد است و ما به این مجموعه اعتقاد داریم. امیدواریم خداوند متعال نیز به این تفکر جهادی برکت دهد تا بتوانیم ساختار جهاد را در حل معضل جمعیت و استحکام خانواده به ویژه در حوزه مشاوره و راونشناسی تحکیم کنیم.

محمدبیگی بیان کرد: اندیشکده بانوان جهاددانشگاهی سمبل فعالیت‌های اندیشه‌ورزی در حوزه زنان و خانواده است. امروز نیازمند افزایش تعداد اندیشکده‌هایی همچون اندیشکده بانوان هستیم. در مجلس شورای اسلامی نیازمند این اندیشکده‌‎ها هستیم، اما شاید حتی به تعداد انگشتان دست نیز از این دست اندیشکده‌ها نداشته باشیم . لذا درخواست داریم تا اندیشکده بانوان الگویی برای کشور باشد و امیدوارم بتوانیم از تجربه این اندیشکده برای راه‌اندازی مرکز غربالگری سلامت زنان در استان قزوین استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha