همگان مبلغ مراسم تشییع شهید اسکندری باشند
کد خبر: 4075737
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

همگان مبلغ مراسم تشییع شهید اسکندری باشند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در مورد شهدا کوتاهی و سکوت جایز نیست کسی که در این موارد کوتاهی کند از کاروان امام حسین(ع) عقب می‌ماند، گفت: این شهید برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شده است، بنابراین همه باید مبلغ این مراسم برای هرچه با شکوه‌تر شدن حضور مردم باشیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 12 مردادماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع و تدفین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری از عموم مردم استان جهت شرکت در مراسم وداع و تشییع پیکر این شهید بزرگوار دعوت به عمل آورد.

وی تصریح کرد: اگر قرار است سرداری مانند شهید اسکندری به شیراز بیاید و این اتفاق را عادی تلقی کنیم کوتاهی کرده‌ایم؛ درست مثل اینکه کاروان امام حسین(ع) به سمت کربلا در حرکت بود و برخی به جای همراهی با امام مشغول عبادت خود بودند. سینه‌زن‌ها و هیئت‌ها باید بتوانند برنامه خود را برای شرکت باشکوه در این مراسم تنظیم کنند. این مسئله عادی نیست، ما حواسمان نیست در چه حالی هستیم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه همه باید زیر جنازه شهید عرض ادب کنیم و هر‌ کسی که می‌آید برای خودش است وگرنه شهید به ما نیاز ندارد، گفت: در روز عاشورا اگر می‌خواهیم امام حسینی کار کنیم باید این شهید در اولویت باشد.

امام جمعه شیراز بر ضرورت همکاری صدا و سیما در این زمینه  تأکید کرد و افزود: باید فضاسازی مربوط به ایام عزا در این شهر و استان و همچنین بحث دعوت همگانی جهت شرکت مردم در مراسم تشییع حفظ شود.

وی با بیان اینکه در مورد شهدا کوتاهی و سکوت جایز نیست کسی که در این موارد کوتاهی کند از کاروان امام حسین(ع) عقب می‌ماند، گفت: این شهید برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شده است، به سوریه رفته است تا حرم حضرت زینب(س) توسط داعشی‌ها تصرف نشود بنابراین همه باید مبلغ این مراسم برای هرچه با شکوه‌تر شدن حضور مردم باشیم و ان‌شاءالله هیئت‌ها هم  باید یک غوغا و محشر راه بیاندازند که سینه‌زن‌های امام حسین(ع) آمده‌اند برای تشییع کسی که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شده است.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید حساب خود را با شهدا، ارزش‌های دینی و انقلاب صاف کنیم، افزود: جوانان هیئتی ما همه حاضر هستند. شهر آماده است و مدیریت‌ها باید به گونه‌ای باشد که نهایت شکوه را شاهد باشیم و ارزش‌های دینی می‌تواند در خدمت نظام و انقلاب سامان پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از این فرصت اگر حسن استفاده نکنیم و وظیفه خود را در قبال شهید انجام ندهیم بعد پشیمانی به همراه خواهد داشت و مثل توابین خواهیم بود که وقتی امام حسین(ع) به میدان می‌رفت وارد صحنه نشدند و بعد متوجه اشتباه خود شدند.

وی تأکید کرد: تمام مدیریت‌ها به گونه‌ای این مسئله را از همین امروز پیگیری که مشخص باشد. هرچه تلاش می‌کنیم در خدمت شهدا است و اگر قرار است کاری شود باید آرمان و ارزش‌های شهدا میدان‌دار شود.

آیت‌الله دژکام در پایان گفت: اهمیت قضیه این است و مطمئن باشید امام زمان(عج) ما را نگاه می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز نگاهش به شما است تا چه می‌کنید و امیدواریم جواب مناسبی از همه مجموعه‌ها دیده شود و یک رضایت از امام زمان(عج) برای احترام به کسی که سربازش بود ببینیم و امیدواریم برای آینده شهر تا سال‌ها بیمه این شهید عزیز شود و همه برکات به برکت این شهید عزیز نازل شود.

انتهای پیام
captcha