فاصله زیادی تا نهادینه شدن اهداف اخلاق پزشکی داریم
کد خبر: 4075432
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

فاصله زیادی تا نهادینه شدن اهداف اخلاق پزشکی داریم

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اهمیت حمایت از گروه اخلاق پزشکی گفت: کارهایی که در گروه اخلاق پزشکی تاکنون انجام شده مقدمه بوده است و فاصله زیادی داریم تا به نهادینه شدن اهداف اخلاق پزشکی برسیم و لازم است در این مسیر، حرکت ارزشمند استاد تابعی استمرار داشته باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 11 مردادماه در نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز که با حضور رئیس دانشگاه و اساتید گروه اخلاق پزشکی برگزار شد، بر اهمیت توجه به اخلاق در تمامی حوزه‎ها تأکید کرد و گفت: با وجود حجم بالای خدمات در حوزه سلامت، باید اخلاق در هر شرایطی مورد توجه باشد تا بتوانیم مسیری که مشخص شده است را ادامه دهیم.

وی افزود: تلاش‌های استاد تابعی در حوزه اخلاق پزشکی، هم در استان و هم در کشور نتایج خوبی داشته است و امروز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز یکی از سه دانشگاه دارای مقطع PHD اخلاق پزشکی در کشور است.

آیت‌الله دژکام با بیان اهمیت حمایت از گروه اخلاق پزشکی و جایگاه علمی و آموزشی این گروه، اظهار کرد: کارهایی که در گروه اخلاق پزشکی تاکنون انجام شده مقدمه بوده است و فاصله زیادی داریم تا به نهادینه شدن اهداف اخلاق پزشکی برسیم و لازم است در این مسیر، حرکت ارزشمند استاد تابعی استمرار داشته باشد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان بر اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ اخلاق‌مداری در مجموعه سلامت فارس با تلاش گروه اخلاق پزشکی تأکید کرد.

وی از حضور اعضای گروه اخلاق پزشکی در این نشست به عنوان چهاردهمین برنامه دیدار با گروه‌های آموزشی دانشگاه یاد کرد که به صورت دوره‌ای در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشگاه باید مبدأ خیر و تحولات باشد، گفت: باید در تمام زمینه‌ها برنامه‌ریزی و ساختار مشخص داشته باشیم تا بر مبنای این ساختارها، اقدامات لازم را انجام دهیم.

حسینی، اقدامات انجام شده در گروه اخلاق پزشکی دانشگاه را بسیار تاثیرگذار خواند و با اشاره به مجاهدت‌های اعضای مجموعه سلامت در دوران کرونا، فداکاری، ایثار و رعایت اخلاق را از مهم‌ترین و ارزشمندترین اقدامات این مجموعه برشمرد.

اساتید گروه اخلاق پزشکی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به سابقه ۱۶ سال فعالیت این گروه آموزشی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده پرداخته و پیرامون چالش‌ها و راهکارهای توسعه و تقویت اهداف این گروه آموزشی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام
captcha