اخبار معارفی رسانه‌ها/ نگاهی به فعالیت مداحان معروف در رسانه‌های کشور
کد خبر: 4075398
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

اخبار معارفی رسانه‌ها/ نگاهی به فعالیت مداحان معروف در رسانه‌های کشور

مداحی محمود کریمی، مهدی رسولی، محمدرضا طاهری، سیدرضا نریمانی، مهدی میرداماد و مجید بنی‌فاطمه در شب سوم محرم از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 11 مردادماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز دو خبر با عناوین «هاشمی گلپایگانی: گشت ارشاد باید برای مسئولان و صاحبان قدرت باشد/ صدا و سیما به انقلاب فرهنگی نیاز دارد» و «ترتیل صفحه 501 قرآن/ دادگاهی به نام قیامت+فیلم، متن و مفاهیم» منتشر کرده است. 

تسنیم

صفحه دین‌، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز پنج خبر با عناوین «مداحی محمود کریمی، مهدی رسولی، محمدرضا طاهری، سیدرضا نریمانی، مهدی میرداماد و مجید بنی‌فاطمه در شب سوم محرم ۱۴۰۱ +صوت»، «هشتگ "از تبیین تا قیام" رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای مداحان، واعظان و عزاداران هیئت‌ها»، «درد دل‌های غلام امام حسین(ع) به روایت قاسم صرافان + فیلم»، «دلسوزی مثال‌زدنی امام حسین(ع) نسبت به کسانی که حضرت را تنها گذاشتند» و «گفت‌وگوی تسنیم با حجت‌الاسلام ثمری: امام حسین(ع) چه‌زمانی به عزاداران نگاه می‌کند؟/ راه‌های شناسایی تفکرات «شیعه انگلیسی»+ فیلم» منتشر کرده است. 

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز بسیار پرکار بوده و تعداد بیست خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «به دنبال ردپای پیامبر(ص) در عربستان» آمده است:  نمایشگاه «هجرت: به دنبال ردپای پیامبر» با موضوع هجرت پیامبر اسلام(ص) از مکه به مدینه در این هفته در عربستان سعودی برگزار شده است. این نمایشگاه به مدیریت «عبدالله حسین القاضی» ‌ کارشناس برجسته هجرت و متخصص زندگی‌نامه پیامبر اسلام(ص) و با همکاری هنرمندان و کارشناسان بین‌المللی برگزار شده است. در جریان این نمایشگاه، آثار تاریخی مختلفی با همکاری موزه ملی عربستان سعودی، ‌ خانه هنر اسلامی، ‌ کتابخانه اوقاف ملک عبدالعزیز و خیریه شاهزاده ولز به نمایش درآمده. این نمایشگاه تاریخچه و میراث هجرت را از چشم‌اندازهای مختلف از جمله علمی، ‌ جغرافیایی، فرهنگی، الهیات و غیره مورد بررسی قرار داده است.
 
کارشناسان و متخصصان از طریق آثار سمعی و بصری و با استفاده از نوشته، نور، ‌ هنر، اجراهای نمایشی و فیلم این سفر را روایت کرده‌اند. در این نمایشگاه که در مرکز «إثراء» برگزار می‌شود، علاوه‌بر آثار هنرمندان عربستانی و بین‌المللی، ‌ اسناد و کتاب‌های متعددی نیز برای روایت داستان هجرت پیامبر اسلام(ص) به نمایش گذاشته شده است. «اویدیو سالازار»، کارگردان اهل کالیفرنیا نیز در ماه دسامبر از یک مستند در مرکز «إثراء» رونمایی خواهد کرد. «سالازار» که سابقه همکاری در چندین فیلم اسلامی را دارد از دو سال پیش همکاری با «اثراء» را برای  ساخت یک مستند و سفر در مسیر هجرت آغاز کرد. نمایشگاه «هجرت» به مدت ۹ ماه در مرکز «إثراء» دایر خواهد بود. به گفته مسؤولان این موسسه، این نمایشگاه در طول پنج سال در سراسر عربستان سعودی، ‌ آسیا و نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد.
 
نوزده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «۵۰۰ تن مرغ منجمد میان هیئات مذهبی قم توزیع می شود»، «دشمن می خواهد ذائقه مردم تغییر دهد»، «اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی برگزار شد»، «ویدئو / عزاداری شب چهارم محرم در حسینیه اعظم زنجان»، «پوسترهایی برای عاشورا روی دیوار می‌روند»، «امر به معروف فقط برای حجاب نیست / گشت ارشاد مسؤولان راه‌اندازی شود»، «بچه‌خوانی تعزیه را به مدارس ببریم»، «گسترش تعامل بسیج مساجد و محلات با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در عرصه تولید محتوای فرهنگی»، «ویدئو / عزای شب چهارم محرم در باغ فیض تهران»، «دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) برگزار می‌شود»، «عزاداری شب چهارم محرم- حسینیه اعظم زنجان»، «تدارک ۲۱۷ برنامه رادیویی برای ایام محرم»، «برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع)»، «شعر غلامرضا شکوهی برای حضرت علی‌اکبر (ع)»، «عزاداری شب چهارم محرم - باغ فیض»، «شاعرانی که به‌دنبال گرفتن اشک از جمعیت هستند»، «ویدئو / سمنان در عزای حسین(ع)»، «مهمترین زمان ادای دین به والدین در چه زمانی است؟» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز یک خبر با عنوان «توصیه امام حسین(ع) به یارانش چه بود؟» منتشر کرده است. 

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز دو خبر با عناوین «مداحی «چشام خیس بارون عشقه» با نوای کربلایی سیدرضا نریمانی» و «مداحی «حی علی العَزا، حی علی البُکا» با نوای حاج مهدی سلحشور» منتشر کرده است

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، سه خبر با عناوین «کتاب «قبیله برمودا» منتشر شد»، «کتاب «اصحاب امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا» به چاپ هشتم رسید» و «آنچه در روز چهارم ماه محرم بر کاروان کربلا گذشت/روزی به نام «حر بن یزید ریاحی»» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز هفت خبر با عناوین «نهضت امام حسین (ع) با قرآن گره خورده است»، «آیین تشت گذاری، مراسمی برای شروع ماه محرم در اردبیل»، «درس‌هایی که باید از محرم و اربعین گرفت»، «ولایت حلقه مفقوده جامعه در امر به معروف و نهی از منکر است»، «دانلود مداحی شب چهارم محرم ۱۴۰۱»، «بُریر بن خُضیر هَمدانی؛ قاری قرآنی که دلاورانه با سپاه دشمن مقابله کرد» و «اهمیت گریه بر سیدالشهدا (ع)» منتشر کرده است.
 
انتهای پیام
captcha