وضعیت کرونایی شیراز نارنجی شد
کد خبر: 4074799
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

وضعیت کرونایی شیراز نارنجی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان فارس با ورود سه شهرستان به وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان از جمله شیراز به وضعیت نارنجی خبر داد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 مردادماه در ستاد مدیریت کرونا با اشاره به آخرین گزارش وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان فارس گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های استهبان، خنج و اوز در وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان شیراز، اقلید، خرم بید، سرچهان، پاسارگاد، ممسنی، نی ریز، جویم، لارستان و گراش نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد، همچنین سه شهرستان کوه چنار، فراشبند و خفر در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارد.

وی، روند ابتلا و بستری در استان فارس طی روزهای اخیر را افزایشی اعلام کرد و گفت: با افزایش موارد ابتلا در استان، تنها در ۲۴ ساعت گذشته، یک‌صد بیمار مثبت و دارای علایم کرونا، نیازمند خدمات درمانی بیشتر بوده و در بخش‌های کووید۱۹ بیمارستان‌های فارس بستری شدند.

حسینی یکی از نگرانی‌های حوزه سلامت در موج هفتم کرونا را افزایش موارد سهل‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به خطر این بیماری در مقایسه با موج‌های پیشین عنوان کرد که با گسترش موارد ابتلای خانوادگی و کاهش پایبندی به قرنطینه خانگی بیماران همراه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا ضمن رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با مشارکت جدی در زمینه دریافت به موقع واکسن و تکمیل برنامه واکسیناسیون، خطر موج هفتم کرونا را تا حد امکان کاهش داده و در ارتقای ایمنی جامعه نسبت به این بیماری سهیم شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۷۱ هزار دز یادآور واکسن در استان تزریق شده است، از افرادی که تاکنون سه دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند دعوت کرد تا با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون و دریافت به موقع دز یادآور، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

انتهای پیام
captcha