محرومیت‌زدایی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرح «احسان دانش»
کد خبر: 4074559
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد:

محرومیت‌زدایی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرح «احسان دانش»

وزیر آموزش و پرورش در آئین تبادل تفاهم نامه چهارجانبه وزارت آموزش و پرورش با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، دانشگاه صنعتی شیراز و کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) گفت: طرح «احسان دانش» از طرح‌هایی است که ظرفیت خوبی برای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار دارد.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای رسیدگی به دانش‌آموزان مناطق محروم، آئین تبادل تفاهم‌نامه چهارجانبه وزارت آموزش و پرورش با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دانشگاه صنعتی شیراز، کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) با موضوع «اجرا و پشتیبانی طرح احسان دانش» در اردوگاه شهید باهنر تهران  برگزار شد.

در این آئین که يوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، محمد مهدی علویان مهر، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز و خواجه‌نوری، مدیرعامل کانون دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) حضور داشتند، تفاهم‌نامه به امضای نمایندگان چهار دستگاه رسید.

اجرای عدالت آموزشی، اهتمام جدی به مشارکت در آموزش و پرورش، پوشش بیش از 200 هزار دانش‌آموز در مناطق محروم، اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش و پایش و به‌روزآوری تجهیزات از اهداف این تفاهم‌نامه است.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این آئین اظهار کرد: بحث عدالت یک موضوع محوری است که همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است.

وی با اشاره به تأکید بنیانگذار انقلاب بر این موضوع، گفت: اجرای اين طرح می‌تواند به کاهش شکاف طبقاتی و رفع اختلاف سطوح آموزشی کمک کند.

حسینی ادامه داد: این اقدام را به فال نیک می‌گیریم و مطمئن هستیم که اقدام مؤثری در حوزه عدالت آموزشی خواهد بود.

همچنین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی، عضو هیئت‌ امنای دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این آئین اظهار کرد: عدالت از شعارهای اصلی انقلاب است که در تحقق آن نباید تعلل کنیم.

وی افزود: تأسیس مدارس اسلامی در داخل و خارج از کشور باهدف پوشش دانش‌آموزان کم‌برخوردار در دستور کار قرار دارد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در این آئین، مهمترین رکن حکمرانی شایسته هر نظام را اقامه عدل است دانست و بخشی از آن را برابری در حوزه آموزش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در تحول بنیادین به جای حوزه‌های ستادی باید مدارس را هدف قرار دهیم، گفت: طرح احسان دانش از طرح‌هایی است که ظرفیت خوبی برای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار یکی از اهداف اصلی دولت مردمی است و سفرهای استانی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در زیست‌بوم جدید تلاش خواهیم کرد از طریق فضای مجازی عدالت آموزشی را محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha