تقویت رویدادهای مشترک فرهنگی بین شیراز و شهر پچ مجارستان
کد خبر: 4074529
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

تقویت رویدادهای مشترک فرهنگی بین شیراز و شهر پچ مجارستان

شهردار کلان‌شهر شیراز در دیدار با سفیر مجارستان با اشاره به تشابهات و اشتراکات فرهنگی شیراز با شهر خواهرخوانده پچ از اعلام آمادگی برای برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی خبر داد.

دیدار شهردار شیراز با سفیر مجارستانبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، سید احسان اصنافی، شهردار شیراز امروز، 8 مردادماه در دیدار با زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر مجارستان در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: شیراز پایتخت فرهنگ و ادب ایران، شهری که از همه جهت مثال‌زدنی است و علاوه  بر برخورداری از جاذبه های طبیعی، مفاخر مذهبی، ادبی و فرهنگی ایران و بخشی از تاریخ و هویت مردم این سرزمین است.

وی افزود: وجود آثار تاریخی با قدمتی از چند صد سال تا چندین هزار سال در هر گوشه از این شهر،  نشان از فرهنگ و تاریخ غنی شیراز دارد که در کنار ظرفیت‌های اقتصادی بی‌نظیر می‌تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران باشد.

اصنافی با اشاره به تشابهات و اشتراکات فرهنگی شیراز با شهر خواهرخوانده پچ از اعلام آمادگی برای برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی خبر داد.

وارگا هاسونیچ، سفیر مجارستان در جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه شیراز یکی از مراکز مهم فرهنگی ایران است و تاریخ گذشته آن در این منطقه برایمان ارزشمند است، گفت: شیراز در برنامه سفر گردشگران مجاری به ایران بوده است.

وی با اشاره به برخی از تعاملات و همکاری‌های فرهنگی هنری بین شیراز و پچ از نصب سردیس حافظ در پچ به عنوان یکی از تبادلات ارزشمند بین دو طرف یاد کرد.

سفیر مجارستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به موقعیت مهم اقتصادی ایران در این منطقه واقف هستیم، به تبادلات آموزشی، فرهنگی و سیاسی شیراز با مجارستان اشاره و پیشنهاد کرد علاوه بر برگزاری برنامه های  مشترک فرهنگی از جمله آیین بزرگداشت روز شیراز و پچ، طرفین در خصوص برپایی مراسم نکوداشت چهره های فرهنگی و ادبی یکدیگر نیز همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha