همایش علمای اندونزی برای افزایش آگاهی زیست‌محیطی
کد خبر: 4074401
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

همایش علمای اندونزی برای افزایش آگاهی زیست‌محیطی

رهبران سازمان‌های اسلامی اندونزی در همایشی بر اهمیت حفاظت از محیط زیست از دیدگاه اسلام تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایژانیوز،

رهبران ارشد مسلمانان اندونزی برای افزایش آگاهی در مورد تأثیرات بحران آب و هوا و بسیج حمایت مسلمانان این کشور در پایتخت گرد هم آمدند.
این مجمع که کنگره مسلمانان برای اندونزی پایدار نامیده می‌شود، روز پنجشنبه، 6 مرداد در مسجد بزرگ استقلال در مرکز جاکارتا، بزرگترین مسجد این کشور آغاز شد و با انتشار کتابچه‌ای در مورد توصیه‌های رهبران که روز جمعه منتشر شد به کار خود پایان داد.

شرکت‌کنندگان شامل نمایندگان شورای علمای اندونزی (MUI)، بالاترین نهاد دینی مسلمان این کشور و همچنین نمایندگانی از سازمان‌های نهضت العلماء (NU) و محمدیه، دو سازمان بزرگ مسلمان این کشور بودند.

همچنین متخصصانی از بخش سیاستگزاری و دولتی و دانشگاهی در این همایش حضور داشتند. 

محمد علی یوسف، یکی از رهبران همایش، در بیانیه مطبوعاتی روز پنجشنبه خود گفت: هدف از این برنامه، متحد کردن مسلمانان در یک مجمع مشترک و جستجو و توسعه راه‌حل‌هایی برای کاهش بحران آب‌وهوایی و سازگاری با آن است.

سازمان‌ها و شخصیت‌های مذهبی همچنان در تلاش‌های حفاظت از محیط زیست و پایداری کشور نقش محوری دارند که تا حد زیادی به دلیل اعتماد عمومی به این مؤسسات است. به عنوان مثال، یک نظرسنجی در سال 2020 توسط وزارت ارتباطات و اطلاعات اندونزی انجام شد نشان داد که شهروندان اندونزیایی بیشترین اعتماد را به اطلاعاتی که از شخصیت‌های مذهبی می‌گیرند دارند.

سال گذشته، وزارت محیط زیست و جنگلداری اندونزی با نهضت العلماء به منظور همکاری در تلاش‌های زیست محیطی توافقنامه همکاری امضا کرد. در مجمعی که توسط هیئت مرکزی این سازمان اسلامی در سال 2019 برگزار شد، رهبران آن توجه ویژه‌ای به مشکل کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف در کشور داشتند. این سازمان اعلام کرد که استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف حرام است زیرا در کوتاه‌مدت و بلندمدت به محیط زیست آسیب می‌رساند.

انتهای پیام
captcha