اقدامات فرهنگی به صورت عالمانه و مستمر انجام شود
کد خبر: 4074162
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۹

اقدامات فرهنگی به صورت عالمانه و مستمر انجام شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه بخش‌های فرهنگی باید کار خود را به صورت جهادی پیش ببرند، گفت: در امور فرهنگی باید کارها به صورت عالمانه و مستمر انجام شود زیرا پیوستگی حرکت موجب می‌شود که مسئله‌ای تبدیل به فرهنگ شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، عصر پنج‌شنبه، 6 مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد، به تقسیم کار دولت اشاره کرد و گفت: باید توجه کنیم که برای یک حرکت فرهنگی، دولت هم نقش اصلی دارد و نباید آن را دست دوم فرض کند.

وی با بیان اینکه بخش‌های فرهنگی باید کار خود را به صورت جهادی پیش ببرند و بخش‌های دیگر هم کار خود را انجام دهند، افزود: در امور فرهنگی باید کارها به صورت عالمانه و مستمر انجام شود زیرا پیوستگی حرکت موجب می‌شود که مسئله‌ای تبدیل به فرهنگ شود.

آیت‌الله دژکام با ذکر این نکته که در دولت سیزدهم دغدغه جدی نسبت به تمام مسائل وجود دارد، یکی از این مسائل را امورات فرهنگی دانست و گفت: با این رویکرد دولت طبیعی است که تمام کشور حرکت رو به رشدی را شروع کنند که از این جهت امیدوار هستیم اتفاقات خوبی بیفتد.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به تلاش‌های دشمن به خصوص در عرصه فرهنگی تصریح کرد: جنگ دشمن همه‌جانبه است و نمی‌توانیم کار فرهنگی جدای از کار اقتصادی کنیم و باید در بستر کار اقتصادی کار فرهنگی هم دنبال کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های استان فارس اشاره کرد و افزود: استان فارس در مسائل فرهنگی و اجتماعی الهام‌بخش است و این را همه در سطح کشور تأیید می‌کنند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: نوعی از کار که دانش‌بنیان باشد اما کاملاً در چارچوب ارزشی و دینی شکل گیرد همواره مورد توجه بوده اما افرادی که بتوانند این نوع کار انجام دهند کم هستند، در سطح ملی به مدیریت استان فارس امروز چنین نگاهی وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید حمایتی شود تا این الگو را تثبیت کنیم و توسعه دهیم، افزود: در استان فارس اقدامات ابتکاری انجام شده که در غالب آن‌ها از ظرفیت مردم استفاده شده چراکه نهادهای مردمی در راستای کار فرهنگی تاثیرگذاری عمیق‌تری دارند.

وی با تصریح اینکه اینکه امور مساجد و ائمه جماعات فارس حرکت خوبی تحت عنوان مسجد جامعه‌پرداز داشتند که حرکت ارزشمندی است، گفت: در دانشگاه‌ها نیز در مسئله خانواده یک حرکتی به نام بهارنکو داریم که کار تاثیرگذاری بوده است همه اینها باید با هم شکل بگیرد.

آیت‌الله دژکام در بخش پایانی خود به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در استان فارس اشاره کرد و گفت: اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فراهم کردیم اما تقاضا داریم که دولت سازوکارهای اجرای نقشه مهندسی را فراهم کند؛ وزیر ارشاد نیز گفتند که مبلغی برای شروع قرار داده شده است، حمایت کنید تا استان فارس از این بودجه به شکل عادلانه بهره‌مند شود.

انتهای پیام
captcha