دستگاه‌های دولتی اعتبارات را در حوزه مهندسی فرهنگی هزینه کنند
کد خبر: 4074161
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴

دستگاه‌های دولتی اعتبارات را در حوزه مهندسی فرهنگی هزینه کنند

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با تأکید براینکه دستگاه‌های فرهنگی اعتبارات خود را در جهت اجرای نقشه مهندسی فرهنگی هزینه کنند گفت: با بهبود شرایط اقتصادی، دولت امکان حمایت بیشتری در این راستا خواهد داشت.

سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوربه گزارش ایکنا از فارس، سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، عصر روز گذشته، 6 مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در این استان گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی و تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در استان فارس یک کار با اهمیت است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی بر ضرورت اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تأکید کرد و افزود: باید از هنر و ابزارهای مختلف برای جذب افراد استفاده و بعد مباحث معرفتی را در مباحث فرهنگی بیان کرد.

حسینی همچنین از دستگاه‌های فرهنگی خواست تا اعتبارات خود را در جهت اجرای نقشه مهندسی فرهنگی هزینه کنند و سپس ادامه داد: با بهبود شرایط اقتصادی، دولت امکان حمایت بیشتری در این راستا خواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: امسال در قانون بودجه ذکر شد که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی می‌توانند 2 درصد از اعتبارات هزینه‌ای را در فرهنگ هزینه کنند که از این ظرفیت باید برای اجرای فعالیت‌ها و پیوست فرهنگی استفاده کنند.

وی با تصریح اینکه امروز همگرایی در میان دستگاه‌های دولتی وجود دارد لذا باید کارهای بزرگی انجام شود، گفت: رهبر معظم انقلاب 3 اولویت اقتصاد، فرهنگ و علم را مشخص کردند که برای ما مهم است و به یاری خدا در آینده که شرایط کشور به لحاظ اقتصادی بهتر شد، باید به فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم.

حسینی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی در استان فارس اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوب بوده است و خوب است که این ابتکارات به نقاط دیگر کشور هم تسری یابد. استان فارس از هر جهت کم‌نظیر است و افراد شاخص و مناسبت‌هایی دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها کارهای بزرگی در فرهنگ انجام داد و نباید به این کارهای فعلی رضایت داد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌ها و برنامه‌های استان فارس با مشارکت مردم انجام شده است، گفت: اگر برنامه داشته باشیم نیرو کم نداریم؛ باید همه را در صحنه آورد چون این امر منجر به جریان‌سازی فرهنگی می‌شود و تأثیر خود را در جامعه نشان می‌دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان بر ضرورت تقویت امید در جامعه تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا امیدواری مردم بیشتر شود چون در این صورت است که همراهی مردم بیشتر می‌‌شود.

انتهای پیام
captcha