نسبت به زمان، زمینه و ولی‌خدا معرفت پیدا کنیم
کد خبر: 4074124
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

نسبت به زمان، زمینه و ولی‌خدا معرفت پیدا کنیم

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: با نقل درست از عاشورا، خرافات و تحریفات در این زمینه به خودی خود کنار گذاشته می‌شود و با این کار در رابطه با واقعه عاشورا یک بازتعریفی صورت می‌گیرد.

آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه پیشواز ماه محرم با عنوان «معرفت عاشورایی» که امروز، ششم مردادماه به همت هیئت متوسلین به ائمه اطهار(ع) شهرستان رشت در مسجد آفخرا این شهر برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و با بیان اینکه شناخت درست عاشورا، معجزه بودن آن را نشان می‌دهد، اظهار کرد: عاشورا دلیل اثبات خدا و معاد است و انسان را به خدا می‌رساند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: با نقل درست از عاشورا، خرافات و تحریفات در این زمینه به خودی خود کنار گذاشته می‌شود و با این کار در رابطه با واقعه عاشورا یک بازتعریفی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه واقعه عاشورا این توانمندی را دارد که با تحلیل آن به خدا برسیم، گفت: خیلی‌ها می‌خواهند خود را با محتوای این مکتب آشنا کنند؛ عاشورا یک معجزه حسی و عقلی است.

وی خاطرنشان کرد: در واقعه عاشورا یک عده کثیری در مقابل عده‌ای اندک ایستاده و جنایت می‌کنند، پاک ترین انسان‌ها از جمله کودکان در عاشورا شهید و اسیر می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه قدرت و ثروت‌اندوزی گاهی باعث می‌شود که انسان بدترین جنایت را مرتکب شود، گفت: حبّ قدرت، مقام و ریاست به گونه‌ای شد که پاک‌ترین انسان‌ها در عاشورا به شهادت رسیدند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه قرآن آمده تا انسان مسیر را بشناسد و به مقصد برسد، خاطرنشان کرد: انبیا آمدند بشریت را از عبادت شیطان به عبادت حق دعوت کنند تا مسیر سعادت را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه حضور در مجلس عزای حسینی(ع) و اشک ریختن لازم است، اما کافی نیست، تصریح کرد: بعد از حضور در مراسم اهل بیت(ع) تازه کار شروع می‌شود و باید نسبت به زمانه، زمینه و ولی خدا شناخت و معرفت پیدا کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امروز دشمنان در حال جنگ با دین خدا و محدود کردن آن هستند، افزود: دین اگر در عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشد، هم اصلاح فرد و هم اصلاح جامعه را به دنبال دارد.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، دستگاه اومانیسم اجازه نمی‌دهد که انسان، توحیدگرا باشد و تحول پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه خلوت عاشورایی باید یک نوع جلوت تکلیف‌مدارانه و مؤمنانه را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: خلوت ما رسیدن به توحید و جلوت نیز رسیدن به عدالت همراه با بصیرت است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) هم از ایمان محکم برخوردار بود و هم بصیرت لازم را داشت، تاکید کرد: همه ما در معرض امتحان هستیم و باید جایگاه خود و نسبت خود با ولی خدا را درک کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه دنیای مدرنیته می‌خواهد رفاهیات توسعه پیدا کند و این در حالی است که فکر، اندیشه، اخلاق، ادب و تعقل و تفکر باید توسعه یابد، گفت: عاشورا به ما یک فهم درست از زندگی، سعادت، نیک بختی و خوشبختی می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا بهترین درس‌ها را در بهترین نوع زندگی کردن به انسان می‌آموزد، اذعان کرد: عاشورا خوب زیستن را به ما یاد می‌دهد.

انتهای پیام
captcha