پیش‌بینی مکانی برای مؤسسات قرآنی در شهرک‌ها
کد خبر: 4073815
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
انجم‌شعاع از وزیر مسکن درخواست کرد؛

پیش‌بینی مکانی برای مؤسسات قرآنی در شهرک‌ها

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت درباره درخواست اتحادیه در اردیبهشت‌ماه امسال از وزیر مسکن و شهرسازی، گفت: طبق این نامه خواسته شده بود تا در سه موضوع مساعدت شود که یکی از آنها این است در شهرک‌های درحال تأسیس و در چیدمان شهری و در هر شهرک، مکانی را برای فعالیت قرآنی یکی از مؤسسات پیش‌بینی کنند.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا درباره درخواست اتحادیه از وزیر مسکن و شهرسازی طی اردیبهشت‌ماه امسال، گفت: طبق این نامه درخواست شده بود تا در سه موضوع مساعدت شود؛ یکی از آنها این است که در شهرک‌های در حال تأسیس، در چیدمان شهری و در هر شهرک، مکانی را برای فعالیت قرآنی یکی از مؤسسات پیش‌بینی کنند.

وی ادامه داد: از دیگر موارد این است که در استان‌ها به ویژه شهرستان‌هایی که امکان واگذاری زمین به مؤسسات قرآنی وجود دارد برای ساخت مؤسسات قرآنی مساعدت شود. سومین موضوع این است که در مرکز هر استان، زمینی را در اختیار اتحادیه‌های استان قرار دهند تا ساختمان و مکان ستادی اتحادیه‌های استانی در مکانی مستقل، مستقر شود.

انجم‌شعاع اضافه کرد: سرانجام با دستور وزیر و معاون وزیر و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی به استان‌ها، این درخواست منعکس شد و ابلاغ شده که مساعدت شود. درخواست ما این بود که حداقل از این موارد خواسته شده با دو موضوع، واگذار مکان به مؤسسات در شهرک‌ها و واگذاری زمین در مرکز استان به اتحادیه‌های استانی مساعدت شود.

وی ادامه داد: دوستان در وزارت راه و شهرسازی شرایطی را ابلاغ کرده‌اند که این زمین تحت مالکیت دولت و بلامعارض باشد و کاربری آن با کاربری مربوطه انطباق داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بیان کرد: درخواست ما این است که مدیران عامل استان‌ها نیز اهتمام کنند و درخواستمان از مسئولان سازمان مسکن و شهرسازی هر استان و یا ادارات مربوطه این است که مساعدت شود تا بتوانیم در حوزه زیرساختی هم بخشی از مشکلات اتحادیه استانی و هم بخشی از مشکلات مؤسساتی که باید مکانی ثابت و ماندگار داشته باشند و با مسئله اجاره‌نشینی دست و پنجه نرم می‌کنند، نجات پیدا کنند که ان‌شاءالله این سرآغازی برای کاری ماندگار است.

انجم‌شعاع اضافه کرد: امیدواریم فرصتی که دولت و وزیر راه و شهرسازی فراهم ساخته‌اند، در تثبیت، تقویت و توسعه فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی گام‌هایی برداشته شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تدبیری اندیشیده شده است که این مکان‌ها به مؤسساتی که دارای قدمت فعالیت هستند، اختصاص پیدا کند، افزود: اولویت اصلی ما حل مؤسسات فعلی است. قطعاً مؤسساتی که بتوانند از این فرصت برای استقرار در یکی از شهرک‌ها استفاده کنند باید از این امر بهره‌مند شوند. بنابراین اولویتمان مؤسسات فعلی است که این اولویت را در  دستورالعمل اجرایی دیده شده است. قطعاً این اولویت را برای مؤسسات دارای قدمت و پیشینه و توانمند برای ساخت، در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام
captcha