اعطای بسته‌های حمایتی فضاسازی محیطی محرم به مساجد تهران
کد خبر: 4073799
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
رضا صیادی خبر داد؛

اعطای بسته‌های حمایتی فضاسازی محیطی محرم به مساجد تهران

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از توزیع بسته‌های حمایتی فضاسازی محیطی به مساجد تهران خبر داد و گفت: به بیش از هزار و ۵۰۰ مسجد در شهر تهران بسته‌های حمایتی فضاسازی محیطی اعطا شد.

رضا صیادی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و معاونین این سازمان با موضوع تشریح فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهر تهران امروز چهارشنبه ۵ مردادماه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد.

رضا صیادی در ابتدای این نشست با قدردانی از مساعدت و همراهی‌های اصحاب رسانه گفت: امسال پس از چند سالی که شرایط کشور به دلیل کرونا بحرانی‌تر بود فضا نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است؛ البته حتماً باید دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفت؛ اما در مورد اقدامات که محرم امسال برنامه‌ریزی‌شده باید عنوان کرد که هر سال با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی این حوزه عملیاتی تحت عنوان شعار سال طراحی می‌شود که این اقدام توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد و شعار امسال «نجات اهل عالم با حسین است» اعلام می‌شود. واژه نجات در این روزگار مؤثر است و امیدبخشی آن می‌تواند روحیه جامعه را افزایش دهد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی جلب مشارکت مردمی بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: اینکه در یک رویداد فرهنگی مردم را جدی پای کار آوریم دشوار است، اما در خصوص محرم مردم جلوتر از مسئولان و نهاد‌های حاکمیتی ورود پیدا می‌کنند. همه سیاست‌های اصلی سازمان در محرم امسال این‌گونه پیش می‌رود که همه چیز مردمی باشد.

صیادی درباره پروژه «سیاه‌پوشان شهر» گفت: نقاطی در شهر است که فرامحلی محسوب می‌شود و تمرکز ما به سمت این معابر رفت. حدود ۲۳ هزار پرچم «یک در چهار» در سطح تهران نصب شد که سعی کردیم در بسیاری از محور‌های اصلی نصب کنیم. حدود ۱۰۰ هزار پرچم محلی را بین مردم توزیع کردیم و به بیش از هزار و ۵۰۰ مسجد در شهر تهران بسته‌های حمایتی فضاسازی محیطی اعطا کردیم.

اهتزاز ۱۰۰ ابر پرچم محرمی در سطح شهر

وی با بیان اینکه مساجد به دلیل دایره اهمیت به بهترین شکل از این اقلام تبلیغاتی استفاده می‌کنند، گفت: بیش از ۱۵۰ نما پرچم بر ساختمان‌های بلندمرتبه تدارک دیده شده که از فردا نصب آن آغاز خواهد شد. همچنین محرم امسال ۱۰۰ ابر پرچم محرمی در سطح شهر به اهتزاز در خواهد آمد البته باید عنوان کرد که این پرچم‌ها مدتی قبل توسط همکاران به عتبات عالیات برده شد و طواف و متبرک شده است و امیدواریم این برکت در سطح شهر جاری و ساری شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ هنری «نشان عاشقی» گفت: المان‌های حجمی در موضوع فضاسازی محیطی نقش دارند. امسال برای اولین بار تصمیم گرفتیم یک سوگواره هنری برگزار کنیم و ۵۰۰ تیغه علامت که نشان عاشقی است طراحی شده است. بیش از ۲۰۰ کتل توسط همکاران طراحی شده که جانمایی خواهد شد و در گوشه و کنار شهر نصب خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه دیوارنگاره بزرگی به طول ۴۰۰ متر در بزرگراه ستاری رونمایی خواهد شد، گفت: عملیات پرچم را از دهه فجر شروع کردیم و در همه جای دنیا به عنوان یک پروژه فرهنگی و ملی شاخص مطرح است. از طرفی دیگر قهرمانان و چهره‌های هر محله با ابزار‌های سازمان زیباسازی در همان محله تکریم خواهند شد و در زمینه مشارکت دادن مردم در زیباسازی محلات جشنواره‌ای را به نام محله زیبا برگزار خواهیم کرد که در قالب این جشنواره اهالی هر محل با تصویرگری سازمان زیباسازی برای خود پروژه‌های کوچک تعریف خواهند کرد.

۸۷ درصد پله‌های برقی فعال هستند

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت پله‌های برقی سطح شهر تهران گفت: در این خصوص از اول فروردین‌ماه امسال متولی پله‌برقی‌های شهر تهران شدیم و اعلام کردیم تا پایان تیرماه فاز روشن‌سازی اضطراری پله‌های برقی را انجام دادیم که اکنون حدود ۸۷ درصد انجام شده است. پله‌های برقی به محض خاموش شدن صدای بالای اعتراضی را به همراه دارد و از طرفی مدل تعمیر پله‌های برقی در طول این سال‌ها اصولی نبوده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط حدود ۱۰ درصد خاموشی شناور در شهر تهران داریم که طبیعی است، تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و در حال سرویس‌کاری است، اما نیاز به زمان تخصصی است. همه یونیت‌هایی که روشن شده با نگاه به بحث ایمنی روشن شده است لذا در همین راستا شکایت‌های مردمی در موضوع پله‌های مکانیزه نسبت به مدت مشابه در سال‌های قبل یک‌پنجم شده است.

قرارداد بدون شفافیت در شهرداری وجود ندارد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص شفافیت قرارداد‌های تبلیغاتی گفت: در شهرداری قرارداد بدون شفافیت پیش نمی‌رود و ملاحظاتی که ممکن است در اعلام داشته باشیم ملاحظات اقتصادی به معنای تنظیم بازار است. موضوعات تبلیغات تجاری در تهران نیاز به تنظیم گری دارد و اعلام دقیق برخی اعداد سبب می‌شود مسائل مالی سازمان را دچار خدشه کند.

مهدی قربانی، معاون امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در همین رابطه گفت: در خصوص پله‌های برقی ۴۷ درصد خاموشی قطعی داشتیم و در واقع مجموعاً ۱۰ درصد به‌طور ایمن روشن بودند. امروز ۸۶ درصد این پل‌ها روشن است و در حال حاضر ۱۴ درصد خرابی داریم که با نامه نگاری‌های انجام شده، ۸ درصد معادل ۳۸ یونیت جمع‌آوری خواهد شد.

در انتهای نشست مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه حدود ۴۰ طراح شهری و معمار شناخته شده طرح‌های خود را ارائه دادند و در فاز اول ورودی فرودگاه مهرآباد را اجرا خواهیم کرد، گفت: اجرای این پروژه می‌تواند یک شناسنامه هویتی برای شهر ایجاد کند. فاز اول، تبدیل اکران‌های فرهنگی سازمان زیباسازی به پویش‌های ملی است و مفهوم اکران را در سازمان زیباسازی به مفهوم پویش تغییر دادیم. بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند مخاطب پویش‌های ما بودند و واکنش نشان دادند.

انتهای پیام
captcha