ظرفیت جهاددانشگاهی برای جوان‌سازی جمعیت استفاده شود
کد خبر: 4073776
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

ظرفیت جهاددانشگاهی برای جوان‌سازی جمعیت استفاده شود

نماینده مردم سلسله و‌دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف به شکل علمی ورود پیدا کرده و کارهای مؤثری را انجام داده است، گفت: باید از ظرفیت جهاددانشگاهی و مرکز درمان ناباروری برای جوان‌سازی جمعیت استفاده کرد.

یحیی ابراهیمی، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، یحیی ابراهیمی، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی امروز، پنجم مرداد با اشاره با سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و غیردولتی که از افتخارات نظام است توانسته در زمینه‌های مختلف به شکل علمی ورود پیدا کند و کارهای مؤثری را به انجام برساند.

وی افزود: در لرستان با مشکلات ناباروری مواجه بودیم که با پیگیری و ورود جهاد دانشگاهی انقلاب بزرگی در این راستا رخ داده است و ضرورت دارد این نهاد علمی توسط مجلس و دولت مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه امسال در مجلس بابی باز و ۳۰۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های مختلف جهاد تامین اعتبار شد، گفت: با توجه به اینکه مرکز درمان ناباروری دولتی در استان نداریم و هزینه‌های درمان در جهاد دانشگاهی کمتر از بخش خصوصی بوده و به صورت نیمه‌دولتی است و این مرکز در تامین اعتبار با مشکلاتی مواجه بودند.

وی اضافه کرد: براساس قولی که بنده به جهاد دانشگاهی لرستان دادم اعتباری بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان اختصاصا برای جهاد دانشگاهی لرستان در جدول متفرقه در نظر گرفته شد و با سماجت و اصرار به عنوان نماینده مردم لرستان این اعتبار برای تامین تجهیزات مرکز مذکور تامین شده و در مجلس برای آن ردیف جداگانه گذاشتند و شخصا با رئیس برنامه و بودجه استان لرستان صحبت و ردیف را به وی اعلام داشتم که در این راستا باید پیگیری از سوی برنامه و بودجه صورت گیرد که این مهم در چه مرحله‌ای قرار دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: باید از ظرفیت جهاد دانشگاهی و مرکز درمان ناباروی این نهاد در لرستان برای جوان‌سازی جمعیت که دغدغه مقام معظم رهبری و سیاست‌های قانون جوانی جمعیت است استفاده شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته باید مراکز درمان ناباروری استان مجهز شوند و دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز از طریق وزارت بهداشت پیگیر راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری باشد تا این مرکز نیز در کنار تقویت جهاد دانشگاهی استان به مردم ارائه خدمات دهند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی لرستان تنها مختص درمان ناباروری نیست بلکه در زمینه گیاهان دارویی و کشاورزی مبتنی بر قرارداد ورود پیدا کرده و خوشبختانه در زمینه‌های مختلف پیش‌گام است و با وجود داشتن اعضای هیات علمی مختص و کارکشته در لرستان و کشور می‌تواند در تولید علم و ثروت و افزایش سطح آگاهی مردم گام‌های اساسی بردارد، گفت: چندین بازدید از قسمت‌های مختلف جهاد دانشگاهی لرستان داشتم و کارهای بزرگی در استان انجام داده  که نیاز است مورد حمایت بیشتر مسئولین قرار گیرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینجانب سالگرد تاسیس نهاد ارزشمند، قانونی، علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی را به همه مسئولین و به پرسنل خدوم این نهاد در لرستان  تبریک و خداقوت می‌گویم و مثل همیشه در کنار آنان هستم.

ابراهیمی اظهار کرد: گرچه مشکلاتی در مسیر قانونی برای تامین اعتبار برای جهاد دانشگاهی در این سال‌ها وجود داشته است اما با حداقل‌ها توانسته بهترین‌ها را ایجاد و در راستای خدمت به مردم لرستان گام‌های اساسی بردارد.

انتهای پیام
captcha