شهرداری شیراز ملزم به تسهیل مسیرهای دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) است
کد خبر: 4073598
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

شهرداری شیراز ملزم به تسهیل مسیرهای دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در تشریح عملکرد این شورا گفت: طبق مصوبه شورا، شهرداری ملزم به پیگیری و تصویب مسیرهای تسهیل دسترسی به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) است.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، امروز، 4 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح عملکرد یک‌ساله این شورا پرداخت و گفت: در دوره ششم به استناد رویکردهای دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز پیش رفته‌ایم.

وی تشکیل کمیته شفافیت و صیانت از حقوق شهروندی و مبارزه با فساد و تصویب ایجاد مسیرهای دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را از اقدامات مطلوب شورای ششم دانست و گفت: در کمیسیون گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورا نیز اقداماتی مانند پیگیری ساخت سریال حضرت شاهچراغ(ع)، ایجاد پارک موضوعی المان‌های شهری، طراحی المان مزین به نام امام حسین(ع) در میدان امام حسین(ع) شیراز، راه‌اندازی سامانه جامع موزه‌های شیراز و ... مصوب شده است.

طاهری تصریح کرد: کمیته مسجدمحوری نیز با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر شیراز حدود یک ماه در فرمانداری به تأیید رسیده است و هدف اصلی این کمیته حل مسائل محله در خود محله و با محوریت مسجد و توجه به زندگی ایرانی اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ٦٦ درصد مصوبات شورای توسط شهرداری شیراز اجرا نشده است، گفت: تاکنون تنها ٣٤ درصد از مصوبات به صورت کامل اجرایی شده است. در طول ٦٨ جلسه برگزار شده در این مدت ٤٦٤ طرح و لایحه در شورا مورد بررسی قرار گرفته که منجر به ٤١٦ مصوبه شده است.

مصوبات شورای شهر شیراز در یکسال گذشته

طاهری جمع تصمیمات و مصوبات شورای شهر شیراز در یکسال گذشته ٦٨٦ فقره اعلام کرد و گفت: در این مدت سه بار از شهردار طرح سؤال داشته و ١٧ مورد نیز تذکر داده‌ایم. تعداد جلسات غیرعلنی شورا را نیز ١٩ نشست اعلام کرد و افزود: از ٣١٩ طرح مطرح شده در شورا ٥٩ طرح دو فوریتی، ٩ طرح یک فوریتی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تعداد مصوبات مورد تأیید فرمانداری را ٣١٣ عدد اعلام و اضافه کرد: ٥٩ مصوبه شورا توسط فرمانداری تأیید نشده و ١٨ طرح مصوب نیز به دلیل عدم تأیید به شورای حل اختلاف ارسال شده است.

طاهری با بیان اینکه ۷۵ درصد مصوبات این شورا توسط فرمانداری تأیید شده است، اضافه کرد: در خصوص ٢٦ مصوبه نیز فرمانداری تاکنون اظهارنظری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه شورای ششم نسبت به سایر ادوار شوراها در شیراز از نظر تعداد جلسات و مصوبات پیشرو است، گفت: کمترین میزان اجرای مصوبات از سوی شهرداری مربوط به کمیسیون‌های ساماندهی حاشیه نشینی، عمران و هوشمندسازی است و پس از آن کمیسیون شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع). کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، تلفیق و برنامه و بودجه به ترتیب بیشترین اجرای مصوبات توسط شهرداری را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شورای شهر شیراز به شدت پیگیر نظارت بر حسن اجرای مصوبات و کمیسیون‌های شورا بوده و دنبال ایجاد وحدت رویه در تعریف سیاستگذاری‌ها، نظارت، اجرا و بهره برداری است.

وی همچنین از تشکیل کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و مبارزه با فساد خبر داد و گفت: شهرداری ملزم به پیگیری و تصویب مسیرهای تسهیل دسترسی به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) است.

راه‌اندازی سایت جدید شورا

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به سؤالی در خصوص اصرار استانداری فارس بر اصلاح مصوبه افزایش عوارض در بودجه شهرداری گفت: از دغدغه و توجه مسئولان سپاسگزاریم اما شورای شهر یک اداره و سازمان دولتی نیست. یک سازمان مردم نهاد بزرگ مردمی است که مردم در قالب مردم‌سالاری دینی نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند لذا اگر این انتخاب متناسب با ذائقه و سلیقه عده‌ای نیست، عذرخواهی و اعلام می‌کنم شورا براساس قانون در قالب مدیریت شهری دیدگاه‌ها و تصمیمات خود را دنبال می‌کند و اگر قرار باشد با تحکم با این نهاد مردمی برخورد شود و اجازه تصمیم داده نشود، پاسخ صریح و روشن ما این است که کل شورا را تعطیل کنید.

وی همچنین از راه‌اندازی سایت جدید شورا خبر داد و گفت: این سایت که به زودی جایگزین سایت کنونی می‌شود دارای ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی است.

طاهری با بیان اینکه چارچوب اختیارات شوراها بسیار ضعیف است، تأکید کرد: شورا قادر به نظارت کامل بر روند انتخاب مدیران سطوح مختلف شهرداری نظارت کامل داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شیراز گفت: امروز اختیار شورا در قالب تذکر، سئوال و استیضاح است و نمی‌توان وقت شورا در طول مدت ٤ ساله مدام درگیر این مباحث کرد. احکامی برای برخی مدیران شهرداری شیراز صادر شده که روزمه‌ها به هیچ عنوان با واقعیت انطباق نداشته یا در چارچوب مسئولیت نبوده که شورا نمی‌تواند ورود لازم به موضوع بدون طرح سئوال یا استیضاح داشته باشد لذا چارچوب اختیارات شوراها ضعیف است.

انتهای پیام
captcha