شکوفایی اقتصادی از مسیر دانش‌بنیان‌هاست
کد خبر: 4073347
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

شکوفایی اقتصادی از مسیر دانش‌بنیان‌هاست

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با اشاره به شعار سال گفت: اگر به شعار سال به عنوان یک راهبرد نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که کلید حل و رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصادی از مسیر دانش‌بنیان‌ها و ورود آن‌ها به صنعت است که موجب ارتقای کیفی محصول بر اساس دانش روز خواهد شد.

علی فرهادی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علی فرهادی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس امروز، 3 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور 17 استان کشورمان در بازه زمانی 4 تا 7 مردادماه جاری در شیراز برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در متراژ 12 هزار مترمربع در سالن‌های حافظ، سرو، بهار و نرگس برپا خواهد شد، افزود: صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم و تأثیرگذار در جهان امروز است.

فرهادی با تصریح اینکه در این صنعت اگر بخواهیم دوام داشته و موفق شویم باید به دو مسئله طراحی و پلت‌فرم و قطعه‌سازی توجه ویژه داشته باشیم، گفت: زمانی خودرو با کیفیت خواهیم داشت که صنعت قطعه‌سازی خوبی داشته باشیم و اگر در این حوزه به کیفیت لازم برسیم، قطعاً قدرت و جایگاه خوبی در بازار خواهیم داشت که ماحصل آن رشد و شکوفایی و بقای خودرو به عنوان یک صنعت مادر در بخش اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با تأکید بر اینکه زمانی در این صنعت به شکوفایی و رشد خواهیم رسید که کار بخش خصوصی حاکم بر بازار شود، گفت: اگر به شعار سال به عنوان یک راهبرد نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که کلید حل و رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصادی از مسیر دانش‌بنیان‌ها و ورود آن‌ها به صنعت است که موجب ارتقای کیفی محصول بر اساس دانش روز خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت دانش‌بنیان در تمام بخش‌های صنعت و تولید گفت: اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم به هدف نهایی که رشد و شکوفایی اقتصادی است دست یابیم.

فرهادی، قطعه‌سازی را پایه اصلی صنعت خودرو از ابتدای تولید تا پس از فروش آن دانست و گفت: باید برنامه استراتژیک دانش‌بنیان در حوزه مدیریت تعریف کنیم. هم به لحاظ فنی و هم مدیریتی در زنجیره تولید نیاز به دانش‌بنیان داریم. در سیاست‌گذاری هم همین‌طور.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس اظهار کرد: در بحث طراحی و قطعه‌سازی اگر بخواهیم سهمی در بازار بین‌المللی داشته باشیم باید این مسئله اتفاق افتد. در بخش صنعت و اقتصاد باید قاعده بازی را به رسمیت بشناسیم. زمانی کیفیت در محصول شکل می‌گیرد که رقابت وجود داشته باشد و وقتی بازار انحصری ایجاد کنیم، چون بازار تضمین‌شده وجود دارد دیگر دلیلی برای ارتقای کیفیت نیست لذا می‌توان سیاست‌گذاران ما در این حوزه مسیر را اشتباه می‌روند و صرف‌نظر از علت، روش هم غلط است.

وی با تأکید بر اینکه رقابت‌پذیری بر اساس شایستگی و توانمندی باید رقم خورد، گفت: محصول‌های ملی زمانی در داخل و خارج با کیفیت خواهند شد که چند محصول دیگر ملی و حتی خارجی در بازار وجود داشته باشد تا تلاش لازم برای ارتقای کیفیت ایجاد شود.

فرهادی با بیان اینکه در همه حوزه‌ها به خصوص صنعت اگر ثبات مدیریتی نداشته باشیم، موفق نخواهیم بود، افزود: سیستم مدیریتی ما برنامه‌محور نیست و این آسیبی است که اقتصاد و صنعت ملی با آن مواجه است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در پایان نمایشگاه را فرصتی برای گفتن تمام این حرف‌ها در حوه عمل دانست و گفت: نمایشگاه عملاً دارد این توانمندی را نشان می‌هد.

امیر خرم، مدیر اجرایی نمایشگاه قطعات خودرو هم در این نشست گفت: بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو با حضور 80 شرکت و 17 استان برگزار خواهد شد. 25 درصد شرکت‌کنندگان از فارس و مابقی از سایر استان‌ها هستند.

وی با تصریح اینکه طی 5 سال گذشته نمایشگاه قطعات خودرو را از نمایشگاه خودرو جدا کردیم که به صورت تخصصی برگزار شودف گفت: امسال رشد 45 درصدی متراژ نمایشگاه داشتیم.

انتهای پیام
captcha