ویژند‌های ایرانی سربازان کارآمد و مسلح مد و پوشاک کشور هستند
کد خبر: 4073184
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
رئیس کارگروه مد و لباس تأکید کرد؛

ویژند‌های ایرانی سربازان کارآمد و مسلح مد و پوشاک کشور هستند

رئیس کارگروه مد و لباس گفت: ویژند‌های ایرانی سربازان کارآمد و مسلح مد و پوشاک کشور هستند.

سیدمجید امامی

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین نمایشگاه ایران ویژند(برند) بخش غیررقابتی جشنواره مُد و لباس فجر به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، شهرداری تهران و شرکت نمایشگاهی میلاد نور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رسماً آغاز به کار کرد.

سیدمجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این باره به روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: جشنواره مُد و لباس فجر از سویی برای استعدادیابی و کشف آثار و گزینه‌های برتر، الهام‌بخش و سرآمد در عرصه هنر طراحی لباس، ملزومات و حجاب تلاش می‌کند و از سوی دیگر بهانه‌ای است برای اتصال قاطع بین نظام طراحی، تولید و مصرف پوشاک و مُد که مأموریت فعالان حوزه حجاب و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در طول سال است.

امامی افزود: ستاد جشنواره مُد و لباس فجر برای تحقق این مأموریت خود به این نتیجه رسید که بخش نمایشی غیررقابتی که عموم مردم باید آن را بپسندند و بتوانند در آن خرید هم داشته باشند، باید با فاصله از بخش رقابتی و در محیط مناسب تری برگزار بشود لذا ایران ویژند عنوانی برای بخش غیررقابتی جشنواره مُد و لباس فجر است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه گاهی به ما پیشنهاد داده می‌شود که رویداد‌های اختصاصی مانتو، لباس نوجوان و ... برگزار کنیم تصریح کرد: علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، برگزاری رویداد‌های متعدد مُد و لباس توسط بخش خصوصی و دولتی در کشور انتظارات از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور را برآورده نکرده است؛ بنابراین معتقدیم باید بخش غیردولتی را در برگزاری چنین رویداد‌هایی حمایت کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در همکاری با وزارت آموزش پرورش، سازمان صداوسیما، وزارت صمت و دیگر اعضای کارگروه خصوصاً اتحادیه صنف پوشاک تهران و شبکه فراگیر حجاب و عفاف، نمایشگاه ایران ویژن را به عنوان بیانیه رسمی خود در خصوص ماهیت و وضعیت زنجیره تأمین نظام مُد و پوشاک ایرانی اسلامی می‌داند و معتقد است با حضور مردم می‌تواند اعتبار بخشی، اثر سنجی و ارزشیابی از فعالان حوزه مُد و لباس ایرانی اسلامی صورت بگیرد، فعالانی که از عرصه فناوری، آموزش تا صادرات پهنه پوشاک ایرانی اسلامی را شکل می‌دهند.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت ویژند‌های داخلی تولید مد و پوشاک ایرانی- اسلامی گفت: ما ویژند‌های فعال در بازار را سربازان کارآمد و مسلح نظام مُد و پوشاک کشور می‌دانیم که در این جنگ نامتقارن فرهنگی می‌خواهند ملی- تاریخی- سنتی- دینی و ارزشی باشند.

امامی تصریح کرد: اگر یک فعال حوزه پوشاک حجاب نتواند در قالب یک نام و عنوان دارای ضریب نفوذ در بازار به رقابت در این عرصه بپردازد، در بهترین حالت یک نمونه آکواریومی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ما با نمونه‌های آکواریومی نمی‌توانیم به دریای مواج نظام مُد و پوشاک فکر کنیم افزود: به همین دلیل و باوجود فعالیت ویژند‌های بزرگ و قابل قبول شامل بیش از ۱۵۰ ویژند ایرانی در حوزه مانتو، چادر و ملزومات حجاب و به همین تعداد هم تولیدکنندگان در حال رشد، اما چالش جدی را همچنان ویژند‌های مقتدر، دارای شبکه توزیع و عمق نفوذ در بازار می‌دانیم.

امامی بر اهمیت حضور پرقدرت ویژند‌های ایرانی در بازار‌های داخلی تأکید کرد و گفت: ویژند‌های عرصه تولید حجاب اسلامی باید بتوانند آنچنان نفوذی در بازار مخاطبان چند ۱۰ میلیونی حجاب در ایران داشته باشند که دیگر شاهد عرضه بعضاً پوشاک قاچاق و همچنین تولید زیر پله‌ای و تولید پوشاک غیرفرهنگی در بازار نباشیم. صنف و صنعت باید در تأمین منابع مواد اولیه یاریگر این ویژند‌ها باشند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد توجه بیشتر ویژند‌ها به استفاده از فناوری‌های نو و سبک پوشش و پوشاک گروه‌های مختلف مثل نوجوان و آقایان باشیم.

یادآوری می‌شود، نخستین نمایشگاه تخصصی ایران ویژند از 2 تا 5 مرداد از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha