بیش از 65 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند
کد خبر: 4073087
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

بیش از 65 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بیش از 65 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشته‌اند و روند بازگشت و عزیمت حجاج به کشور تا هفتم مردادماه ادامه دارد.

بیش از 65 درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشتند

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، وحید اسکندری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در خصوص روند بازگشت حجاج به کشور، گفت: تا پایان وقت امروز دوم مردادماه، حدود 26 هزار نفر از حجاج کشورمان از فرودگاه‌های مدینه منوره و جده به میهن اسلامی مراجعت کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر حدود شش هزار و 900 نفر در مدینه و حدود پنج هزار و 500 حاجی نیز در مکه حضور دارند که به تدریج در روزهای آینده به کشور بازمی‌گردند و پروازهای جده ششم مرداد و پروازهای مدینه هفتم مرداد ماه پایان می‌یابد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون پروازهای بازگشت به کشور با 106 پرواز انجام گرفته است که سهم فرودگاه مدینه برای اعزام زائران ایرانی حدود 10 هزار و 200 نفر و سهم فرودگاه جده 15 هزار و 800 نفر بوده است که این پروازهای بازگشت همچنان بر اساس جداول پروازی تعیین شده ادامه دارد.

اسکندری با بیان اینکه اعزام زائران مدینه بعد نیز امروز خاتمه یافته است، گفت: امروز دوشنبه دوم مردادماه، 14 کاروان مدینه بعد عازم شهر پیامبر(ص) شدند تا پس از چند روز اقامت در مدینه، هفتم مردادماه به کشور بازگردند.

وی تأکید کرد: خدمت‌رسانی به ضیوف‌الرحمان در مدینه منوره و مکه مکرمه تا آخرین لحظه حضور زائران در سرزمین وحی ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha