توسعه گردشگری استان کرمان نیازمند برقراری پروازهای خارجی است
کد خبر: 4073074
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

توسعه گردشگری استان کرمان نیازمند برقراری پروازهای خارجی است

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه کرمان یک ضرورت برای توسعه گردشگری استان است، گفت: اداره‌کل فرودگاه‌های استان کرمان باید زمینه برقراری پروازهای با مقصد کرمان از اقصی نقاط کشور و جهان را پیگیری کند.

سید مصطفی آیت‌اللهی معاون امور عمرانی استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سید مصطفی آیت‌اللهی، معاون امور عمرانی استاندار کرمان، امروز، ۲ مردادماه در جلسه کارگروه گردشگری و میراث‌فرهنگی استان که با حضور از اعضا این کارگروه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، بیان کرد: برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه کرمان یک ضرورت برای توسعه گردشگری استان است زیرا با وجود اینکه کرمان ایرلاینی به نام خود دارد، پروازهای از مبدا کرمان تنها به چند استان انجام می‌شود که این امر شایسته این استان نیست.

وی با بیان اینکه موانع ورود گردشگران خارجی به استان کرمان را باید برطرف و تسهیل کرد، افزود: اداره‌کل فرودگاه‌های استان کرمان باید زمینه برقراری پروازهای با مقصد کرمان از اقصی نقاط کشور و جهان را با جدیت پیگیری و گزارش‌های لازم را در زمینه موانع پیش رو را ارائه کند.

فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت رونق گردشگری سلامت در استان کرمان، گفت: هر گردشگر سلامت حدود ۵ تا ۷ هزار دلار درآمد برای استان دارد.

وی افزود: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بسیار مناسبی برای رونق گردشگری سلامت در استان وجود دارد. وجود پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف و وجود بیمارستان‌های تخصصی یک ظرفیت است که باید از آن در راستای توسعه گردشگری در استان استفاده کرد.

فعالی با بیان اینکه بخش خصوصی حوزه پزشکی استان نیز پای کار است، افزود: با توجه به درآمد بالای حوزه گردشگری سلامت، سرمایه‌گذاران می‌توانند در این حوزه وارد شوند و برای پیگیری این امر به ۹ دفتر خدمات گردشگری در استان مجوز گردشگری سلامت داده شده تا این نوع گردشگری را دنبال کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره آمادگی استان کرمان برای میزبانی از شرکت کنندگان جام جهانی فوتبال، گفت: در این راستا پروازهایی نیز برقرار می‌شود.

انتهای پیام
captcha