درس روز مباهله / رسانه‌ها به اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ورود کنند
کد خبر: 4072994
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
آیت‌الله دژکام تشریح کرد:

درس روز مباهله / رسانه‌ها به اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ورود کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه در روز مباهله حقانیت پیامبر(ص) بر پیروان ادیان الهی ثابت شد، گفت: این روز درسی برای عموم فعالان فرهنگی دارد و آن این است که دانستن حق به معنای پذیرفتن حق نیست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس امروز، ۲ مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تبریک فرا رسیدن روز مباهله گفت: این روز یکی از اعیاد بزرگ دینی ما است.

وی تصریح کرد: در روز مباهله بحث پیامبر(ص) با مسیحیان بوده است، از این جهت  بین الادیانین، یک موضوعی مطرح شده است و حقانیت پیامبر(ص) در مقابل آن‌ها ثابت شده است و آن‌ها اقرار کردند که نمی‌توانند در مقابل پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان بایستند.

آیت‌‌الله دژکام با اشاره به درسی که این روز برای عموم فعالان فرهنگی دارد، اظهار کرد: درس این روز آن است که دانستن حق به معنی پذیرفتن حق نیست؛ در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز گاهی با این مواجه هستیم افرادی با اینکه می‌دانند حق با چه کسی است نمی‌خواهند آن را قبول کنند. عمده مسئولیت‌پذیری کار سلبی برای این نوع افراد است که نمی‌خواهند حق را قبول کنند نه اینکه ندانند؛ وگرنه آن‌ها دیگران را گمراه می‌کنند.

امام جمعه شیراز افزود: با اینکه اولویت کار ایجابی را قبول داریم ولی افرادی زیر بار نخواهند رفت که برای آن افراد چاره‌ای نداریم به جز اینکه برخورد قانونی کنیم و این موضوع هم برای همه ملل عقلایی و پذیرفته شده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه افرادی برای عادی‌انگاری رفتارهای غیر اخلاقی تلاش می‌کنند ولو اینکه انیمیشن باشد، اضافه کرد: اگر جایی چنین رفتاری انجام می‌شود باید به فکر پیشگیری از تولید آن‌ها باشیم.

 نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به راه های پیشگیری از چنین مسائلی گفت: سه مطلب نقشه مهندسی فرهنگی استان، سند تحول آموزش و پرورش و بحث طرح زیست عفیفانه ناظر به بحث پیشگیری است لذا باید در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی بسیار جدی آن‌ها را دنبال کنیم و استمرار داشته باشیم.

 آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه سند تحول آموزش و پرورش یک بحث تربیتی طولانی مدت است که فردی که در فضای تربیتی کشور رشد می‌کند هنجارشکن نباشد بلکه هنجارهای اخلاقی و دینی را بشناسد و به طور طبیعی مراعات کند، ادامه داد: برای آغاز سال تحصیلی در مهرماه همه باید به نوعی روی این قضیه تأکید داشته باشند.

 وی با تصریح اینکه بعد از حدود یک سال و نیم کاری که انجام شده طبق گزارشی که دریافت شده، اول مرداد ماه ۱۴۰۱  نقطه آغاز اجرای سند نقشه مهندسی فرهنگی است، بیان کرد: در پایان سال رصد دوباره انجام شود؛ اگر در آمارها تغییر مثبتی رخ داد نشان از موفقیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم که فرمودند دوره طولانی جامعه‌پردازی در پیش داریم، گفت: تقسیم کار اجتماعی را توضیح دهیم و هر کس در حیطه خود اقدامات لازم را انجام دهد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه نقشی برای نخبگان در اقناع و توجیه مردم قائل باشیم، اظهار کرد: از ظرفیت قابل توجه بسیج اساتید و سایر تشکل‌ها استفاده کنیم و اهداف سند مهندسی فرهنگی توضیح داده شود.

 وی، از مجموعه رسانه‌های استان درخواست کرد که در این مسائل بیشتر پای کار بیایند و گفت: در عرصه‌های ارتباط دادن مسائل با اجتماع و خبررسانی از خبرنگاران تخصصی استفاده کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در پایان با تصریح اینکه اقدام همه جانبه نیاز است، تأکید کرد: تنها راه برای اینکه بتوانیم مستمراً کار و فضای جامعه را اصلاح کنیم و الگو برای جامعه بین‌الملل اسلامی ارائه دهیم، این است که اقدامات همه جانبه باشد.

انتهای پیام
captcha