شهرداری شیراز ملزم به مدیریت فرهنگی بوستان‌ها شد
کد خبر: 4072687
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

شهرداری شیراز ملزم به مدیریت فرهنگی بوستان‌ها شد

طبق اعلام رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری ملزم به اجرای آیین‌نامه مدیریت فرهنگی بوستان‌های سطح این کلان‌شهر می‌شود.

افسانه خواست خدایی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، افسانه خواست‌خدایی، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز امروز، اول مردادماه گفت: آیین‌نامه مدیریت فرهنگی بوستان‌های شهر شیراز با هدف بهبود فرهنگی اجتماعی وضعیت بوستان‌های سطح شهر و با اولویت‌بندی اجرا در بوستان‌های دارای شهر بازی تدوین شد.

وی افزود: در این آیین‌نامه تلاش شده است تا با اولویت بهبود شرایط فرهنگی پارک‌ها، کودکان و نوجوانان در  شرایط بهتری از نظر دیداری، شنیداری و سلامت جسمی و روان‌شناسی به بازی و تفریح بپردازند.

خواست‌خدایی تصریح کرد: در بخشی از این آیین‌نامه مطابق استانداردهای حاکم در همه جوامع در راستای تامین سلامت جسمی کودکان از ورود حیوانات اهلی و در اصطلاح حیوانات خانگی مثل سگ و گربه به محیط شهر بازی کودکان جلوگیری به عمل می‌آید ضمن اینکه ورود موتورسیکلت‌ها، خودروها (به استثنای خودروهای امدادی) به محیط پارک ممنوع  می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بیان کرد: پیرو مصوبه قبلی شورا در راستای تهیه لایحه‌ای پیرامون تامین امنیت روانی کودکان در بخشی از این آیین‌نامه مقرر شده است که ضمن آموزش پیمانکاران و متصدیان فضای بازی کودکان در شهر های بازی، در محیط های مذکور که برای بازی و تفریح کودکان زیر ۱۲ سال تعبیه شده است از موسیقی‌های با محتوا و لحن کودکانه، دلنشین و ترجیحا آموزنده که توسط  شورای سیاستگزار فرهنگی شهرداری به متصدیان ارائه می‌شود، استفاده شود تا روح لطیف کودکان به عنوان نسل سازنده آینده این شهر و کشور، بیش از این در معرض موسیقی‌های نامتناسب با سن و روحیه ایشان قرار نگیرد. ضمن اینکه مواردی در جهت جلوگیری از ورود متکدیان و سد معابر در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: موارد اساسی در این آیین‌نامه جهت ایجاد فضای امن در محیط بازی کودکان در نظر گرفته شده است که پس از تصویب در شورا، شهرداری موظف به اجرای آن است.

خواست‌خدایی اظهار کرد: ضمانت اجراهای مناسبی علیه افرادی که در این آیین‌نامه به عنوان مسئول اجرای مقررات شناخته شده‌اند و از آن تخلف کنند، در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود این موضوع بتواند در روند تأمین امنیت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان در محیط پارک‌ها کمک شایانی کند.

انتهای پیام
captcha