۶۵ درصد موقوفات زنجان با نیت روضه‌خوانی و تعزیه‌داری است
کد خبر: 4072337
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

۶۵ درصد موقوفات زنجان با نیت روضه‌خوانی و تعزیه‌داری است

معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اوقاف استان زنجان گفت: بیش از ۶۵ درصد موقوفات در استان زنجان با نیت روضه‌خوانی و تعزیه‌داری بوده که نیاز است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سید‌موسی موسوی، معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اوقاف استان زنجان، ظهر امروز در همایش مدیران قرآنی بسیج استان که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: برای اولین‌بار در سال ۱۴۰۰ در استان زنجان، ۴ مقام در این حوزه کسب کردیم و امسال باید از مقام‌های کسب شده دفاع کرده و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه نیات قرآنی استان زنجان کمتر از ۱۰ میلیون تومان بوده بنابراین باید افراد برای خود منابع و موقوفات قرآنی ایجاد کنند، افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان منابع مالی دارد ولی باید در مکان مناسب خود هزینه کند.

این مسئول با بیان اینکه ۱۰ میلیون تومان نیت شده برای قرآن قید زمان و مکان دارد که باید در شهرستان طارم هزینه شود و نمی‌توانیم در شهرستان‌های دیگر هزینه کنیم، تصریح کرد: بیش از ۶۵ درصد موقوفات در استان زنجان با نیت روضه‌خوانی و تعزیه‌داری بوده که نیاز است ولی موقوفات قرآنی اصل است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اوقاف استان با بیان اینکه از لحاظ موقوفات منابع قرآنی در استان زنجان ضعیف هستیم، تصریح کرد: باید همکاری داشته باشیم تا آمار شرکت‌کنندگان به بالای ۱۰۰۰ نفر برسد تا در سطح بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: اکنون سطح‌بندی داوری قرآن آغاز شده است؛ طی سال گذشته از استان‌های دیگر برای مسابقات داور دعوت می‌شد و هزینه‌هایی را متحمل می‌کرد ولی امسال از داوران خارج از استان استفاده نکرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha