بستری 67 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس
کد خبر: 4072197
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

بستری 67 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس

با شیوع موج جدید کرونا، هم اکنون 67 کودک مبتلا و مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

بازدید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمارستان علی اصغربه گزارش ایکنا از فارس، در پی افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در فارس، مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 29 تیرماه از بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) بازدید و نحوه ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کروناویروس را در این مرکز درمانی ارزیابی کرد.

وی در این بازدید با حضور بر بالین بیماران بستری، روند ارائه خدمت و شیوه اجرای دستورالعمل درمان بیماری کووید۱۹ را پایش کرده و از تلاش شبانه‌روزی کادر درمان این بیمارستان قدردانی کرد.

شریفی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۲۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۷ کودک مبتلا و مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: داده‌های علمی و آمارها نشان می‌‌‍دهد در زیرسویه جدید امیکرون، موارد ابتلای کودکان به کرونا و بستری شدن در بیمارستان افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید نسبت به تداوم روند صعودی مراجعان با علایم بالینی بیماری کووید ۱۹ به مراکز درمان سرپایی کروناویروس و بیمارستان‌ها هشدار داد و گفت: عزم همگانی برای رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل دُزهای واکسن، موجب کاهش موارد بستری این بیماری و دستیابی به سیر نزولی ابتلا به این بیماری در استان می‌شود.

انتهای پیام
captcha