بزم غدیریان در سومین حرم اهل بیت(ع)
کد خبر: 4071693
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

بزم غدیریان در سومین حرم اهل بیت(ع)

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر، مراسم جشن و شادی با صبغه مذهبی همراه با برپایی مراسم اخوت در حرم شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است.

جشن عید غدیر، نورافشانی، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی غرق در شادی و شور با صبغه مذهبی است.

هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم از صبح امروز به صورت گروهی و انفرادی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گردهم آمدند و عقد اخوت با یکدیگر بستند.

مراسم جشن و سرور عید غدیر گرچه از ابتدایی دهه ولایت و امامت در این حرم مطهر آغاز شده است اما از دیروز و امروز این جشن‌ها به اوج خود رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، خطیب برجسته کشورمان طی دیروز و امروز، 26 و 27 تیرماه به عنوان سخنران بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حضور داشت و سخنران بعد از نماز مغرب و عشاء این حرم مطهر طی این دو روز هم حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، کارشناس برنامه سمت خداست.

عصر دیروز و امروز نیز تجمع و شادپیمایی هیئات مذهبی از میدان شهدا و همچنین چهار راه شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شدند.

مولودی‌خوانی و قرائت خطبه غدیر توسط امیر عارف، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر برنامه‌های سومین حرم اهل بیت(ع) در جشن ولایت است.

برپایی مراسم ازدواج زوج‌های جوان، برپایی محافل قرآنی ویژه عموم مردم، نقاره‌زنی، اجرای برنامه رادیو حرم و غیره از دیگر برنامه‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در جشن ولایت است.

همچنین شب گذشته، 26 تیرماه نیز مراسم نورافشانی و عطرافشانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز توسط گروه‌های مختلف انجام شد.

انتهای پیام
captcha