مستندسازان گزارش‌های ویژه‌ای از خانواده‌های شهدا تهیه کنند
کد خبر: 4070878
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

مستندسازان گزارش‌های ویژه‌ای از خانواده‌های شهدا تهیه کنند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه مستندسازان و وقایع نگاران ما به تهیه گزارش از بسیاری از خانواده‌های شهدا اقدام کنند تا مردم بدانند بیشتر جوسازی‌ها علیه این عزیزان اشتباه است، گفت: بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند یا از مسکن برخوردار نیستند.

سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 23 تیرماه در جلسه مشترک با سردار ابراهیم بیانی، مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: فارس با داشتن سرداران شهید شاخص در دوران دفاع مقدس و همچنین تقدیم 2 هزار و 200 آزاده معادل 5 درصد آزادگان کشور، 270 هزار ایثارگر معادل جامعه ایثارگری هفت استان، کسب رتبه دوم از حیث تعداد جانبازان با 42 هزار جانباز و دارا بودن سومین تعداد شهدای کشور یعنی 15 هزار شهید، استانی شاخص و پیشتاز در حوزه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما از این حیث سهم و دین خود را به نظام و میهن و انقلاب ادا کرده‌‌اند، افزود: اما ما برای یادگاران آن‌ها چه کردیم و طی این سال‌ها چرا به خانواده شهدا و جانبازان توجه خاصی نشده است؟

کوشکی با تصریح اینکه این استان نماد مقاومت و دفاع از میهن و انقلاب اسلامی است، گفت: نقش استان فارس در دفاع مقدس آنقدر قابل توجه بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان کردند که لشکرهای فجر و المهدی در دفاع مقدس پیش‌قراول بودند.

وی همچنین با بیان اینکه کار برای این اقشار از اهمیت خاصی برخوردار و نیازمند دقت و طراحی و برنامه‌ریزی خاصی است، افزود: در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران متوجه شدیم بسیاری از آن‌ها سرپناه و مسکن ندارند یا به خصوص در شهرستان‌ها یا روستاها خانه‌های چوبی و کاهگلی دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: اشتغال به ویژه اشتغال فرزندان شهدا نیز دیگر دغدغه آن‌ها است و باید کمیته اشتغال هرچه سریعتر فعال شود تا خانواده‌های شهدا و ایثارگران که از نعمت سرپرست و نان‌آور خانواده محروم هستند دغدغه معاش خود را نداشته باشند.

کوشکی بیان کرد: مستندسازان و وقایع نگاران ما به تهیه گزارش از بسیاری از خانواده‌های شهدا اقدام کنند تا مردم بدانند بیشتر جوسازی‌ها علیه این عزیزان اشتباه است و بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند یا از مسکن برخوردار نیستند.

مسئول هیئت رزمندگان استان فارس تصریح کرد: مسئله حق سرپرستی والدین شهدا هم باید حل شود و بسیاری از مادران و پدران شهدا در سن پیری و از کارافتادگی کسی را ندارند که از آن‌ها مراقبت کند و این مسئله زیبنده مادر و پدر شهیدی که فرزند خود را با دست خود به جبهه‌های دفاع از میهن انقلابی ایران فرستاده نیست.

وی ‌با بیان اینکه خاطرات شهدا و رزمندگان به نقل از بازماندگان، اطرافیان، خانواده‌ها و همرزمان آن‌ها باید هرچه سریعتر ثبت و ضبط شود تا از تحریف و انحراف جلوگیری شود، افزود: در این زمینه از بنیاد شهید فارس و مدیر جهادی و پرتلاش آن توقع داریم جدیت به خرج بدهد و از بار مشکلات بکاهد.

کوشکی در ادامه با اشاره به عدم اجرا شدن قانون جامع خدمات‌رسانی بیان کرد: انتظار ما از استاندار مومن و حزب‌اللهی فارس این است که هر دو هفته یکبار جلسه‌ای برای اجرای قانون جامع ایثارگری برگزار کند تا این قانون مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: این قانون کامل و جامع است و توسط رئیس جمهور نیز ابلاغ شده و به عنوان سند بالادستی به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده و اگر این قانون مبنا قرار بگیرد بسیاری از مشکلات خانواده‌ها از جمله درمان، مسکن و اشتغال حل می‌شود و عدم اجرای همین قانون عامل نابسامانی گلزار شهدا و وضعیت یادمان‌ها و نارضایتی خانواده‌های شهدا شده است.

وی تصریح کرد: ما شاهد هستیم که گلزار شهدای لار فاخر و زیبا ساخته شده ولی در خیلی شهرستان‌ها گلزار شهدا در وضعیت بدی است و 40 یادمان شهدا ساختیم اما به حال خود رها شده‌اند.

کوشکی با بیان اینکه تجربه این چند ساله به من آموخته که در اغلب ادارات و سازمان‌ها و همچنین در حوزه شهری و شورایی اراده‌ کافی برای توجه به مسائل مربوط به شهدا و ایثارگران و یادمان‌ها و پاسداشت فرهنگ ایثار  و شهادت وجود ندارد، گفت: در زمینه کاهش مشکلات این اقشار گرانقدر و بازدید از آن‌ها و جویاشدن مشکلاتشان و خدمت به رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم در استان توسط اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با کمک سردار رنجبر هم در تهران به ویژه با پیگیری سردار رودکی گام‌های خوبی برداشته شده اما در صورت هم‌افزایی با بنیاد شهید و دستور استاندار مبنی بر همکاری سایر ادارات و سازمان‌ها، شاهد نتیجه دادن این تلاش‌ها و کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha