بستری ۳۲ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس
کد خبر: 4070691
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

بستری ۳۲ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هم اکنون 186 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، گفت: از این تعداد 32 نفر کودکان هستند.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 22 تیرماه در یکصد و بیست و یکمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کووید-۱۹ استان فارس گفت: در روزهای اخیر با افزایش آمار مراجعه به بیمارستان‌های استان مواجهیم، به طوری که هم‌‎اکنون ۱۸۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: از این تعداد بیمار بستری کرونا، ۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

شریفی تصریح کرد: بخش‌هایی از بیمارستان‌ها نیز که به عنوان بخش‌های عادی از آن استفاده می‌شد، بار دیگر به بخش‌های کووید۱۹ تبدیل شدند.

وی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، سالمندان، کودکان و افرادی هستند که دارای بیماری زمینه‌ای هستند؛ به طوری که ۳۲ مورد از مجموع افراد بستری در بیمارستان‌های استان، کودکان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: مردم استان فارس می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دز یادآور مانع از پیشرفت این بیماری شوند.

انتهای پیام
captcha