تدارک هیئت‌های مذهبی فارس برای دهه ولایت و امامت
کد خبر: 4070199
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

تدارک هیئت‌های مذهبی فارس برای دهه ولایت و امامت

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس در تشریح برنامه‌ها به مناسبت ایام ولایت و امامت از برگزاری مراسم شادپیمایی، همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی، اطعام غدیریه و ... طی این ایام خبر داد.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارسرضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه ولایت و امامت گفت: مجموعه هیئت‌های مذهبی به مناسبت اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت و امامت برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده‌اند.

وی برپایی مراسم جشن و سرور در تمام نقاط استان طی این ایام را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: در شهر مقدس شیراز مراسم شادپیمایی هیئت‌های مذهبی در شب عید غدیر از میدان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد ضمن اینکه در نقاط مختلف شهر هم برنامه‌های شادی با صبغه مذهبی اجرا می‌شوند.

محمدیان با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین سنت‌های حسنه در عید غدیر اطعام است، گفت: هیئات مذهبی به این سنت حسنه همواره توجه ویژه دارند لذا برای عید غدیر هم هیئت‌های مذهبی طبخ نذری دارند و هم شربت و شیرینی را در نقاط مختلف شهرها توزیع می‌کنند.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز از برگزاری مراسم تجمع عید غدیر در حرم شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 10 صبح روز عید غدیر با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد که تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت و بعد هم برنامه اطعام در این حرم مطهر اجرا خواهد شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این ایام را برگزاری همایش مسئولان و مداحان هیئت‌های مذهبی شیراز اعلام کرد و افزود: این برنامه 25 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

محمدیان در پایان بیان کرد: همچنین در 30 تیرماه نیز همایش مسئولان شورای هیئت های مذهبی شهرستان‌های فارس در سالن شهید دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود که این برنامه‌ها هم برای ایجاد همدلی و وحدت و تبادل نظر میان مسئولان هیئت های مذهبی برگزار می‌شود و هم برنامه‌ریزی لازم برای ماه محرم و صفر پیش‌رو انجام خواهد شد و هم اینکه به نوعی لبیک گفتن به ولایت در دهه ولایت است چراکه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha