قرائت دعای عرفه در 150 بقعه متبرکه فارس
کد خبر: 4069645
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

قرائت دعای عرفه در 150 بقعه متبرکه فارس

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از برگزاری مراسم روز نیایش و قرائت دعای عرفه در 150 بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد.

 حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 18 تیرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در 150 بقعه متبرکه این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: بر اساس فرمایشات معصومین(ع) خداوند همواره به دنبال بهانه‌ای برای بخشایش بندگان است و از این رو در معارف اسلامی و شیعی فرصت‌های مختلفی برای بخشش و عفو  بندگان عزیز و بزرگ شمرده شده است.

وی تصریح کرد: از امام سجاد(ع) نقل شده است چنانچه در شب‌های قدر مورد عفو و بخشش خداوند قرار نگرفته‌اید امید به این داشته باشید که در روز عرفه بخشیده شوید و در واقع این روز یک  فرصت و بهانه برای قرار گرفتن در پرتو انوار مغرفت الهی است و باید این روز را مغتنم دانست.

موسوی بیان کرد: اعمال زیادی برای روز عرفه برشمرده شده است از جمله غسل، قرائت زیارت اباعبدالله الحسین(ع)، اعمال اُم داوود و قرائت دعای مشهور امام حسین(ع) در روز عرفه که بنا به قول مشهور حضرت در این روز سر خود را برهنه کرد و در زیر آسمان سوزان به مناجات و راز و نیاز با معبود عالم هستی پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: این نیایش بی نظیر معرفی خداوند و انسان است و در ضمن قرائت دعا با ویژگی‌های خالق هستی و انسان به عنوان یکی از مخلوقات بیشتر آشنا می‌شویم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طبق سنت هر ساله و همزمان با سراسر کشور مراسم قرائت دعای عرفه در نقاط مختلف استان فارس برگزار می‌شود، گفت: امسال نیز این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جوار مضجع شریف 150بقعه متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

موسوی بیان کرد: این مراسم معنوی در شیراز از ساعت 17 در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) با نوای حجت‌الاسلام سیدمرتضی صادقی ودر حرم مطهرعلی بن حمزه(ع) با مداحی کربلایی عباس زحمتکشان و حاج عبدالرحمن دانشجو برگزار می‌شود.

 مدیر کل اوقاف وامور خیریه فارس با اشاره به برگزاری مراسم روز نیایش در سایر بقاع متبرکه فارس، گفت: قرائت دعای امام حسین(ع) در روز عرفه در سایر حرم‌های مطهر امامزادگان شاخص فارس نیز صورت می پذیرد به نحوی که در شهرستان فسا مراسم نیایش از ساعت 16 در جوار امامزادگان حسن(ع) و شاهزاده قاسم(ع)، در جهرم امامزاده فضل(ع)، در کازرون امامزاده حسین(ع)، امامزاده پیرمراد استهبان، بقاع متبرکه بی بی حور و بی بی نور در فیروزآباد، حرم سیدتاج الدین غریب(ع) شیراز از جمله مکان‌هایی هستند که به همت مراکز اُفق بقاع متبرکه و ادارات اوقاف فارس میزبان نیایشگران عرفه هستند.

انتهای پیام
captcha