نویسندگان با نوشتار خویش جامعه را به تمدن اسلامی نزدیک کنند
کد خبر: 4069388
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

نویسندگان با نوشتار خویش جامعه را به تمدن اسلامی نزدیک کنند

امام‌جمعه ابهر با بیان اینکه تولیدات فکری نویسندگان و اصحاب قلم باید برای بشریت باشد و جامعه را از لحاظ اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ارتقا ببخشد، گفت: نویسندگان و صاحبان قلم سعی کنند تا با نوشتار خویش جامعه را به تمدن اسلامی نزدیک کنند.

قلمبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام‌جمعه ابهر، امروز، 17 تیرماه در مراسم بزرگداشت روز قلم در ابهر با اشاره به این روایت که «هرگاه انسان با ایمانى از دنیا برود و یک برگ و صفحه نوشته علمى سودمند از خود باقى گذارد، آن نوشته فرداى رستاخیز حجاب و مانعى شود بین او و آتش دوزخ»، اظهار کرد: نویسندگان و صاحبان قلم سعی کنند تا با نوشتار خویش جامعه را به تمدن اسلامی نزدیک‌تر کرده و انسانیت، محبت، دوست داشتن و صداقت را در جامعه نهادینه کنند.

وی تصریح کرد: مفاهيم مديريت شهری در روایات اسلامی دارای سابقه بوده و می‌تواند از لحاظ برنامه‌ريزی و طراحی شهری و رسیدن به الگوهای کاربردی در زمینه‌های بهداشت شهری، رسیدگی به معابر و گذرگاه‌ها و بلوارها و ... در عصر حاضر نيز مورد استفاده قرار گيرد.

احمد ذوالقدر، فرماندار ابهر نیز در ادامه این مراسم تلاش‌ها و تولیدات فکری صاحبان قلم را در امر خطیر روشنگری و تبیین مهم تلقی کرد و یادآور شد: گاه نوشتار برخی از صاحبان قلم امید به زندگانی را به مخاطبان باز می‌گرداند و مسیر زندگی افراد را تغییر می‌دهد و از این بابت باید از صاحبان قلم‌های هدایت‌گر و متعهد قدردانی شود. 

وی با اشاره به اهمیت و نقش قلم و نویسندگان در جامعه، افزود: شایسته هست که قلم نویسندگان در مسیر توسعه عدالت و اخلاق به چرخش در بیاید و ضمن پرهیز از حرمت‌شکنی، به غنابخشی فرهنگ جامعه کمک کند.

انتهای پیام
captcha