اصحاب رسانه در جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها نقش ویژه‌ای دارند
کد خبر: 4069237
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

اصحاب رسانه در جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها نقش ویژه‌ای دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید با توجه دلسوزانه برای منافع ملی حرکت کنند و روی اصول مشترک در حمایت از منافع ملی هم راستا باشند، گفت: رسانه‌ها در مبارزه با اهداف دشمن در جنگ روایت‌ها و تلاش برای روشنگری و جهاد تبیین نقش ویژه‌ای دارند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات دینی که امروز ۱۶تیرماه در سالن فرهنگ و هنر اداره ارشاد قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قم باید منشأ گسترش در حوزه فعالیت رسانه‌های دینی باشد، اظهار کرد: رویکرد دولت انقلابی و مردمی در حمایت از موضوع آزادی بیان و قلم است و این شعار نیست بلکه از ابتدای شکل‌گیری از امروز به نشریه‌ها، سایت و پایگاه‌های مختلف مجوز فعالیت دادیم و سعی خودمان را براین متمرکز کردیم که از نشریات حمایت کنیم.

وی ادامه داد: فرایند جدید توزیع خبر از طریق فناوری‌های نوین در معرض کم فروغی قرار گرفته است؛ در دهه ۶۰ منتظر روزنامه‌های روز گذشته تهران به دست ما برسد.

اسماعیلی بیان کرد: سابقا بازتاب بسیاری از فعالیت‌های مهم در نشریات مکتوب بود، اما امروزه از زمان تولید انتشار و توزیع خبر فاصله کم شده و این در قالب همان فضای نوین است .

وی ابراز کرد: کنار گذاشتن مطبوعات و رسانه‌های مکتوب مد نظر دولت نیست بلکه می‌خواهیم به یک هم‌زیستی تعریف شده بین رسانه‌های مکتوب و الکترونیک رسیده و دولت از هر دو بخش حمایت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حمایت از رسانه‌های مکتوب برای تأمین ارز در فشار جدی بودیم اما با دستور رییس جمهور طی فرآیندهایی رسانه‌های مکتوب تأمین شده تا به حیات خود ادامه دهند.

اسماعیلی ادامه داد: رسانه‌ها باید با توجه دلسوزانه برای منافع ملی حرکت کنند و روی اصول مشترک در حمایت از منافع ملی هم راستا باشند، چرا که ما در نظام توحیدی قرار داریم و مورد تهاجم گسترده دشمنان هستیم که هم افزا و هم راستا باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: دشمن از کشور نا‌امیدی و سیاه‌نمایی را روایت می‌کند و در همه تحولات ایران، نقطه‌ای از تحولات را به رخ می‌کشد که گاهی هم دروغ است تا نشان دهد یک جامعه بحران‌زده هستیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مردم ما ناامید نیستند، اظهار کرد: روزهای قبل در شورای فرهنگ عمومی افکار سنجی منتشر شد و جهاد دانشگاهی در همین جلسه عنوان کرد که مجموع نگرش‌های مردم به زندگی شخصی خانوادگی نشان می‌داد شادکامی مردم ۷۰ درصد بود .

وی با اشاره به اینکه دشمن اصرار دارد زندگی مردم را در سیاهی و بحران نشان دهد و مردم را نسبت به تعلقات دینی دچار ضعف نشان دهند، ادامه داد: ناامیدی مهمترین هدف القایی رسانه‌های خارجی و مزدوران داخلی است و این همان جنگ رسانه‌ای گسترده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مبارزه با اهداف دشمن در جنگ روایت‌ها به عهده رسانه‌های کشور است که قم در این میان قدمت بسیاری دارد، یادآور شد: جهاد تبیین امروز همین جنگ روایتی است که دشمن اسناد متعددی را از مذاکرات شبکه‌های رسانه‌ای خارج در جبهه دشمن منتشر کرده که به‌صورت برنامه ریزی شده ناامیدی القایی ایجاد می‌کنند که رسانه‌ها در جهاد تببین  نقش ویژ‌ه‌ای دارند.

انتهای پیام
captcha