آغاز ثبت‌نام سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن
کد خبر: 4069092
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
حمید مجیدی‌مهر خبر داد:

آغاز ثبت‌نام سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای حضور در سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن گفت: متقاضیان حضور در این دوره تا اول مردادماه فرصت دارند به ادارات اوقاف محل سکونت خود مراجعه و فرایند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

آغاز ثبت‌نام سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا، داوطلبان دریافت مدرک داوری مسابقات قرآن کریم تا یکم مردادماه فرصت دارند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن ثبت‌نام کنند.

پس از ثبت‌نام اولیه داوطلبان در هر استان، ابتدا بررسی اولیه صورت گرفته و سپس به ‌منظور ثبت‌نام نهایی، لینک سامانه ثبت‌نام برای افراد متقاضی ارسال‌ می‌شود.

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این‌باره افزود: به برخی از شرایط عمومی ثبت‌نام در این دوره اشاره کرد و افزود: دارا بودن تابعيت جمهوری اسلامی ايران، دارا بودن سلامت جسمی و روحی متناسب با شرایط و شئون داوری به ویژه شنوایی و بینایی و سرعت عمل مطلوب، دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و دارا بودن شرایط سنی لازم (حداقل 27 سال و حداکثر 63 سال سن) از جمله شرایط عمومی حضور در این طرح است.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور به ارائه آماری از دو دوره گذشته این طرح پرداخت و گفت: در دو دوره اول و دوم این طرح ملی؛ حدود 500 نفر موفق به اخذ مدرک داوری در مسابقات قرآن از سطح یک تا سطچ چهار در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و صحت حفظ شده‌اند.

وی در مورد سطح‌بندی جدید داوران بر اساس بررسی کارشناسی جدید نیز گفت: داوران در طرح ساماندهی در چهار سطح دسته‌بندی می‌شوند، سطح یک شامل مسابقات ملی قرآن جمهوری اسلامی (سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه) است. همچنین‌ سطح دو نیز شامل مسابقات استان‌های تراز یک سازمان اوقاف و امور خیریه شامل استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و قم می‌شود. همچنین مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان، مسابقات ملی دانشجویان، شامل مسابقات قرآن دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی ـ کاربردی و پیام نور نیز در سطح دو تعریف شده است. مسابقات قرآن کل نیروهای مسلح و هر یک از نیروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و مسابقات قرآن بسیج مستضعفین، مسابقات قرآن طلاب علوم دینی (شیعه و اهل تسنن)، مسابقات مدهامتان، و سایر مسابقات هم‌تراز با هر یک از مسابقات سطح دو حسب تصویب ستاد عالی یا شورای معین ستاد علی مسابقات نیز در حوزه مسابقات سطح دو تعریف شده‌اند.

آغاز ثبت‌نام سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن

مجیدی‌مهر تصریح کرد: سطح سه نیز شامل مسابقات قرآن سایر استان‌های سازمان اوقاف؛ مسابقات شهرستان‌های تراز یک سازمان اوقاف و امور خیریه شامل شهرستان‌های مرکز هر یک از استان‌های تراز یک؛ مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان؛ دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ واحدهای دانشگاه‌های آزاد، علمی ـ کاربردی، پیام‌نور و سایر دانشگاه‌ها می‌شود. همچنین در این بخش مرحله استانی مسابقات قرآن بخش‌های اصلی زیرمجموعه هر یک از نیروهای مسلح مانند نیروهای چهارگانه ارتش و ...؛ مرحله استانی طلاب علوم دینی (شیعه و اهل سنت)؛ مرحله استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد؛ مرحله کشوری سایر وزارتخانه‌ها؛ سایر مسابقات هم‌تراز با هر یک از مسابقات سطح سه حسب تصویب ستاد عالی یا شورای معین از دیگر مسابقات سطح سه است.

به گزارش ایکنا، مسابقات سایر شهرستان‌های سازمان اوقاف؛ سایر مراحل مسابقات دانش‌آموزان و فرهنگیان؛ مسابقات یگان‌ها در هر یک از نیروهای مسلح؛ مرحله شهرستانی طلاب علوم دینی (شیعه و اهل سنت)؛ مرحله شهرستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد؛ مرحله استانی و پایین‌تر در سایر وزارتخانه‌ها و سایر مسابقات هم‌تراز نیز در سطح چهار تعریف شده‌اند.

داوری مسابقات بین‌المللی، در این سطح‌بندی لحاظ نشده است و داوران مربوط به این مسابقات، هر سال بر مبنای آیین‌نامه بکارگیری داوران، به پیشنهاد کمیته علمی و فنی ستاد عالی مسابقات از بین داوران حائز شرایط سطح یک و با توجه به سایر توانمندی‌ها و بر اساس اولویت‌های دستگاه‌های برگزارکننده، انتخاب خواهند شد.

همچنین قضاوت داوران سطوح بالاتر در سطوح پایین‌تر بلامانع است و نیز با توجه به یکسان نبودن سطح کمی و کیفی اجرای مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی مؤسسات مردم‌نهاد؛ سطح مسابقه و سطح داوران مجاز به داوری در اینگونه مسابقات هنگام صدور مجوز برگزاری تعیین خواهد شد. سطوح مسابقات با توجه به گزارش‌های ناظر اعزامی و پس از تأیید شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قابل تجدید نظر است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - ۱۵:۵۰
0
0
نمیدونم فرق 26 ساله با 27 ساله چیه که 27 ساله میتونه دوره رو شرکت کنه ولی 26 ساله نه!
پارسال که کف سن 24 بود!
captcha