برپایی جشنواره «شمیم خانواده» با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز
کد خبر: 4069032
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

برپایی جشنواره «شمیم خانواده» با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز

فرمانده سپاه فجر فارس از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «شمیم خانواده» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز خبر داد و گفت: در این جشنواره تلاش می‌شود تا سومین حرم را بهتر معرفی کنیم.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس امروز، ۱۵ تیرماه در نشست خبری جشنواره فرهنگی، ورزشی «شمیم خانواده» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان امام رئوف که در پادگان امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: این جشنواره با نام امام رئوف، امام رضا(ع) و با محوریت شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

 وی با تصریح اینکه جشنواره ورزشی امام رئوف با شرکت فرزندان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سراسر کشور به صورت یک جشنواره ملی با میزبانی استان فارس و شهر شیراز برگزار خواهد شد، یادآور شد: استان فارس در زمینه ورزش دارای ظرفیت‌های متعدد از جهت  زیرساخت و میزبانی است لذا برای میزبانی این جشنواره پیشنهاد دادیم که مورد قبول واقع شد.

 بوعلی با بیان اینکه بحمدالهی سپاه در زمینه ورزش  در ابعاد مختلف فعال است، تصریح کرد: از جهت زیرساخت در استان فارس قدم‌های خوبی برداشته شده است و به ظرفیت سالن‌های سرپوشیده استان فارس افزوده شد و اکنون در همه شهرهای استان و عمده مرکز بخش‌ها و دهستان‌ها دارای سالن سرپوشیده هستیم و سعی بر این بوده که در رشته‌های مختلف فعال باشیم.

وی ادامه داد: بیش از ۳۵۰ سالن ورزشی را در استان ظرف ۵، ۶ سال اخیر احداث کردیم و به بهره‌برداری رساندیم و بخشی در دست اجرا داریم که تا هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسند از جمله در شهر شیراز مجتمع امام مهدی(عج) واقع در بلوار رحمت را داریم که دارای ۹ سالن ورزشی است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به موضوع استعدادیابی نوجوانان و جوانان نیز گفت: استعدادیابی در عرصه ورزش در استان را از سال گذشته شروع کردیم و این مکان‌ها با رویکرد پایگاه استعداد یابی احداث شده که متناسب با ظرفیت هر شهرستان است و از پارسال تا اکنون ۴۵ پایگاه را در سراسر استان راه اندازی کردیم و بیش از ۱۰ هزار متر تشک تاتامی و  تجهیزات دیگر را تهیه کردیم.

وی با یادآوری اینکه سپاه فجر فارس تنها تیم فوتبال نیروهای مسلح در لیگ کشور است، گفت: پارسال توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم ولی متأسفانه مجدد به لیگ یک برگشتیم که تلاش می‌شود مجددا به لیگ برتر برگردیم؛ در حوزه فوتبال نیز امسال تلاش گسترده‌ای تحت عنوان استعداد یابی شروع کردیم.

بوعلی با تأکید بر اینکه این جشنواره می‌تواند به نوعی معرفی و ظرفیت‌سازی برای استان فارس باشد که بتواند مسابقات را در سطوح مختلف میزبانی کند، بیان کرد: مجموع ورزشکارانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند  بیش از ۱۸۰۰ نفر هستند که در شش رشته ورزشی تیراندازی، شنا، آمادگی جسمانی، تکواندو، والیبال و فوتسال به رقابت می‌پردازند که در رشته والیبال  ۲۷ تیم  و در رشته فوتسال ۳۵ تیم  از سراسر کشور شرکت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه شرکت کنند گان از روز بیستم در استان حضور پیدا می کنند و بیست و یکم افتتاحیه است، تأکید کرد: این مسابقات به مدت سه روز در شهر شیراز برگزار می‌شود و در این جشنواره استان فارس خصوصا با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در همه ابعاد معرفی می‌شود.

 فرمانده سپاه فجر فارس در پایان با تصریح اینکه ۲۴۳ نفر کادر اجرایی، فنی و داوران هستند که بیشتر از ظرفیت فنی استان استفاده شده است، یادآور شد: بخش بانوان به میزبانی استان خوزستان اجرا شده است و بخش آقایان به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha