بحث اعطای درجه هنری مفاخر مجدانه پیگیری می‌شود
کد خبر: 4068899
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

بحث اعطای درجه هنری مفاخر مجدانه پیگیری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بحث اعطای درجه هنری مفاخر به جد پیگیری می‌شود، گفت: فعالیت انجمن مفاخر استان گیلان نیز بعد از دو سال وقفه، رونق گرفته و قرار است عمارت آوانسیان به عنوان خانه مفاخر گیلان مرمت شود.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی، عصر روز گذشته، 14 تیرماه در نشست صمیمی استاندار گیلان با مفاخر علمی، فرهنگی، ادبی و هنری استان که به مناسبت روز قلم در استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم تمرکز بر جامعه نخبگانی است، اظهار کرد: فرهیختگان سرمایه جامعه هستند و پرداختن به آن‌ها موجب ارتقا فرهیختگی کل جامعه می‌شود و سرمایه‌گذاری در این حوزه موجب ارتقای این سطح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه شورای پژوهشی اداره‌کل ارشاد گیلان پس از ۸ سال تعطیلی مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: فعالیت انجمن مفاخر استان گیلان نیز بعد از دو سال وقفه، رونق گرفته و قرار است عمارت آوانسیان به‌عنوان خانه مفاخر گیلان مرمت شود.

وی با بیان اینکه بحث اعطای درجه هنری مفاخر به جد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره‌های برجسته با رشد نسبی همراه می‌شود.

ثقتی خرید حمایتی آثار مفاخر و چهره‌های فرهیخته گیلان را رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: از مفاخر فرهنگی و ادبی در ۱۷ شهرستان گیلان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اعمال سیاست جهت دادن به جشنواره‌های فرهنگی و هنری، گفت: پرداختن به چهره‌های فرهنگی و ادبی استان در دستور کار است و جشنواره میراث ناملموس نیز در همین راستا برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه روزهای خوبی را برای اهل فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: برخی وعده‌های خود را تاکنون عملی کرده‌ایم و امیدواریم با همراهی خود فرهیختگان به اهداف مدنظر دست یابیم.

انتهای پیام
captcha